מתרחקים ממשפחת המלוכה: הארי ומייגן הודיעו כי הם "יוצאים לדרך עצמאית"

הנסיך הבריטי הארי ורעייתו השחקנית האמריקאית מייגן מרקל הודיעו במפתיע כי הם מוותרים על מעמדם כ"חברים בכירים" במשפחת המלוכה הבריטית

הארי ומייגן / צילום: רויטרס
הארי ומייגן / צילום: רויטרס

הנסיך הבריטי הארי ורעייתו השחקנית האמריקאית מייגן מרקל הודיעו היום במפתיע כי הם מוותרים על מעמדם כ"חברים בכירים" במשפחת המלוכה הבריטית, וכי הם מתכננים "ליצור תפקיד חדש ופרוגרסיבי בתוך מוסד זה (המלוכה הבריטית) ו"יפעלו כדי להפוך לעצמאים מבחינה פיננסית". ההודעה, שיצאה מארמון המלוכה הבריטי, חותמת קרוב לשנה של ספקולציות ושמועות על חיכוכים בין בני הזוג לארמון ולתפקידם הציבורי. השניים הודיעו כי יחלקו את זמנם בין בריטניה לארה"ב, ואולי גם יגורו חלק מהזמן בקנדה.

View this post on Instagram

"After many months of reflection and internal discussions, we have chosen to make a transition this year in starting to carve out a progressive new role within this institution. We intend to step back as ‘senior’ members of the Royal Family and work to become financially independent, while continuing to fully support Her Majesty The Queen. It is with your encouragement, particularly over the last few years, that we feel prepared to make this adjustment. We now plan to balance our time between the United Kingdom and North America, continuing to honour our duty to The Queen, the Commonwealth, and our patronages. This geographic balance will enable us to raise our son with an appreciation for the royal tradition into which he was born, while also providing our family with the space to focus on the next chapter, including the launch of our new charitable entity. We look forward to sharing the full details of this exciting next step in due course, as we continue to collaborate with Her Majesty The Queen, The Prince of Wales, The Duke of Cambridge and all relevant parties. Until then, please accept our deepest thanks for your continued support." - The Duke and Duchess of Sussex For more information, please visit sussexroyal.com (link in bio) Image © PA

A post shared by The Duke and Duchess of Sussex (@sussexroyal) on

כלי התקשורת הבריטיים הסבירו כי "חברים בכירים" (Senior royals) במשפחת המלוכה הם כל "חבר במשפחת המלוכה הנושא על עצמו באופן קבוע חובות בשם הכתר". הארי הוא כיום השישי ברשימת הירושה לכתר הבריטי, אחרי אביו צ'ארלס, אחיו וויליאם ושלושת ילדיו. הארי נאבק עם תשומת הלב הציבורית מאז שהיה ילד, לאחר מותה של אמו הנסיכה דיאנה בתאונת דרכים בפריז. מייגן מרקל התמודדה גם היא עם ביקורת ציבורית, במיוחד מאז שנישאה להארי, ובראיון מלא-רגש לטלוויזיה סיפרה עד כמה קשים חייהם של השניים כחלק ממשפחת המלוכה, במיוחד לאחר שהפכו להורים לתינוק.

כלי התקשורת בממלכה, שדיווחו על ההודעה במבזקים מתפרצים ובכותרות ראשיות, הסבירו כי השניים מתכוונים לחלק את זמנם בין בריטניה, ארה"ב וקנדה. ההודעה שיצאה מארמון באקינגהם הערב הכריזה: "אחרי חודשים רבים של מחשבה ודיונים פנימיים, החלטנו לבצע שינוי השנה, ולהתחיל ליצור תפקיד חדש ופרוגרוסיבי בתוך מוסד זה... אנו מתכוונים לסגת מהיותנו חברים בכירים במשפחה המלכותית, ולעבוד כדי להיות עצמאים פיננסית, בעוד אנחנו ממשיכים לתמוך בהוד מעלתה המלכה".

בני הזוג גם הודיעו כי "האיזון הגיאוגרפי (חלוקת הזמן בין ארה"ב לבריטניה) יסייע לנו לגדל את הבן שלנו עם הערכה למסורת משפחת המלוכה שלה הוא נולד, אך גם לתת מרווח למשפחה שלנו להתמקד בפרק הבא (בחיינו): הכולל הקמה של קרן צדקה חדשה".