לאחר זינוק של 240% בשנה: ישראל קנדה מגייסת כ-121 מיליון שקל

החברה מגייסת כ-121 מיליון שקל בהקצאה פרטית של מניות למנורה מבטחים ועוד 10 משקיעים ובעלי השליטה • ההקצאה תתבצע במחיר של 7.75 שקל למניה, הנחה של כ-7.5% על מחיר הסגירה של המניה ביום ד'

אסי טוכמאייר וברק רוזן / צילום: איל יצהר
אסי טוכמאייר וברק רוזן / צילום: איל יצהר

חברת הנדל"ן ישראל קנדה , שנמצאת בשליטת ברק רוזן (מנכ"ל), אסף טוכמאייר (יו"ר) ואברהם אוחיון, מגייסת כ-121 מיליון שקל בהקצאה פרטית של מניות למנורה מבטחים ועוד 10 משקיעים ובעלי השליטה.

ההקצאה תתבצע במחיר של 7.75 שקל למניה, הנחה של כ-7.5% על מחיר הסגירה של המניה ביום ד'.

החברה תקצה למנורה מבטחים מניות בהיקף של כ-1.1% מההון ול-10 המשקיעים הנוספים מניות נוספות בהיקף של כ-3.5%, בתמורה לסכום של כ-90 מיליון שקל. לרוזן, טוכמאייר ואוחיון יוקצו עוד 1.65% מההון תמורת כ-31 מיליון שקל (רוזן וטוכמאייר יזרימו לחברה כ-5 מיליון שקל כל אחד ובן דויד אוחיון כ-21 מיליון שקל).

בסך הכל מקצה ישראל קנדה מניות בהיקף של כ-6% מההון. רוזן וטוכמאייר מחזיקים כיום כל אחד בכ-23.5% מההון ולאחר השלמת ההקצאה הם יירדו להחזקה של 22.5% כל אחד ואילו אוחיון יירד מהחזקה של כ-21% לכ-20.7%.

ישראל קנדה מתמקדת בהקמת פרויקטים, ייזום וניהול קבוצות רכישה, נדל"ן יזמי (השקעה בקרקעות) בישראל וברוסיה ונדל"ן מניב, ובפברואר האחרון הקימה גם חברת מלונאות.

החברה נמצאת בתקופה של רצף עסקאות משמעותיות כבר תקופה לא קצרה, ומאז חודשי הקיץ האחרונים חתמה, סיכמה והתקדמה עם פרויקטים בהיקף מצטבר (יחד עם שותפים) של קרוב למיליארד שקל. בשנים האחרונות ביצעה ישראל קנדה מספר עסקאות גדולות, ביניהן רכישת קרקעות להשבחה כדוגמת מתחם פי גלילות, מתחם אלקו ברמת השרון, פרויקט הכנרית - דה וינצ'י ומתחם לפיד ברחוב אילת בתל-אביב.

זאת, לצד השלמת פרויקטים מרכזיים, כמו פרויקט מידטאון תל אביב ברחוב מנחם בגין. בימים אלה מקימה ישראל קנדה את מטה המשרדים החדש של מיקרוסופט בהרצליה בהיקף של 45,000 מ"ר.

עם רוח גבית חזקה מהתעוררות סקטור הנדל"ן בשנה האחרונה, זינקה מניית ישראל קנדה ב-240% בשנה האחרונה, מהלך שהביא את שוויה של החברה אל מעבר לרף ה-2 מיליארד שקל.

התנופה בחברה נמשכה גם בשבועות האחרונים. באמצע דצמבר דיווחה החברה כי היא מנהלת מו"מ מתקדם לרכישה (ביחד עם האחים נקש) של חברת מנרב פרויקטים ומחיקתה מהמסחר בבורסה. זאת, לפי שווי של כ-550 מיליון שקל למנרב פרויקטים.

את רכישת מנרב פרויקטים תבצע ישראל קנדה באמצעות חברה ייעודית שתוקם לצורך העסקה, ושתוחזק בחלקים שווים עם החברה הפרטית ראם פרויקטים, שבה מחזיקים האחים נקש ואיש העסקים עודד רז. הרכישה תתבצע בדרך של מיזוג משולש הופכי, ולפי העדכון של ישראל קנדה בנושא, "בכוונת הצדדים להשלים את המו"מ ולהתקשר בהסכם מיזוג במהלך ינואר 2020".

במקביל לגיוס בהיקף של כ-121 מיליון שקל במחיר של 7.75 שקל למניה, ל"גלובס" נודע כי חברת ביטוח מובילה נוספת החליטה לפתוח פוזיציה בישראל קנדה ותזרים לה כ-10 מיליון שקל באמצעות הקצאת מניות לפי מחיר של 8 שקל למניה.