התפקיד החדש של אריק פינטו לשעבר מנכ"ל בנק פועלים

יצטרף לדירקטוריון חברת הטכנולוגיה בבילון וצפוי להתמנות ליו"ר • המהלך מגיע בהמשך לצעד עליו דווח בחודש דצמבר האחרון, ולפיו נועם לניר החליט להיפרד מהשליטה בחברת הטכנולוגיה

אריק פינטו/ צילום:  איל יצהר
אריק פינטו/ צילום: איל יצהר

מנכ"ל בנק פועלים לשעבר אריק פינטו צפוי להתמנות לדירקטור בחברת בבילון וליו"ר החברה בהמשך. החברה צפויה להוציא זימון לאישור אסיפת בעלי המניות. 

המהלך מגיע בהמשך לצעד עליו דווח בחודש דצמבר האחרון, ולפיו נועם לניר החליט להיפרד מהשליטה בחברת הטכנולוגיה, וסיכם על מכירת מרבית מניותיו בחברה למי שהייתה עד כה בעלת המניות השנייה בגודלה בחברה - קרן אלפא של גבי דישי ומיכאל וייס. 

דישי, ממנהלי קבוצת הקרנות אלפא, צפוי להתמנות גם הוא כדירקטור בחברה. לפי העסקה, שהושלמה היום, קרן אלפא רכשה כ-23% ממניות בבילון מידי החברה הפרטית של לניר, חנפק, ונתח של כ-3% ממניות החברה מהמנכ"לית, שנית פאר צפוני (שינבעו ממימוש אופציות לא סחירות שהוענקו לה). התמורה הכוללת של העסקה היא כ-25.33 מיליון שקל.

באפריל האחרון פינטו הודיע במפתיע על עזיבת ניהול הבנק לאחר פחות משלוש שנים בתפקיד. פינטו עבד בבנק הפועלים מזה 39 שנים. לאורך השנים הוא התקדם בסולם הניהול, עד שמונה לחבר הנהלה. בתקופתו התמודד פינטו עם חקירת המס של הרשויות בארה"ב, ועדת שטרום והפרדת חברת כרטיסי האשראי ישראכרט מהבנק.