פרטנר | בלעדי

אין פרטנר: תקציב פרטנר עובר מקבוצת פובליסיס לקבוצת מקאן

כפועל יוצא מכך תקציב הקריאייטיב יעזוב את משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב, המטפל בו כמעט עשור, והמדיה תעזוב את זניט מדיה לאחר שנתיים של פעילות משותפת

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר / צילום: תמר מצפי
איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר / צילום: תמר מצפי

דרמה גדולה בענף הפרסום: תקציב הפרסום של פרטנר עובר לקבוצת מקאן ת"א, כך נודע ל"גלובס". כפועל יוצא מכך תקציב הקריאייטיב יעזוב את משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב, המטפל בו כמעט עשור, והמדיה תעזוב את זניט מדיה לאחר שנתיים של פעילות משותפת.

נזכיר כי רק לפני שבוע בתחזיות לקראת השנה הבאה, צפינו ב"גלובס" כי מערכת היחסים בין פרטנר לקבוצת פובליסיס לא תשרוד לאורך זמן, בעיקר בשל אי הוודאות לגבי זהות הבעלים של החברה בעתיד. אולם לתוך שיקולים אלה נכנסו שיקולים נוספים: טלוויזיה נחשבת לפעילות האסטרטגית של פרטנר בשנים האחרונות, גם במובן השיווקי וגם במובן הפרסומי. החברה מתחרה ראש בראש עם yes, הוט וסלקום.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס" לפני מספר חודשים, הפסיקה חברת yes את ההתקשרות עם משרד הפרסום מקאן, זאת לאחר שנים של עבודה משותפת ותוצרים פרסומיים שנחשבים למשובחים במיוחד. הפסקת ההתקשרות עם מקאן לא נעשתה מחוסר הערכה מקצועית, אלא מתוך שיקולים של צמצום חיסכון ואיחוד שלושה מותגים ב-yes לכדי הצעה שיווקית אחת.

נראה כי לאחר עשור של עבודה משותפת עם גליקמן, לא עמדו בפרטנר בפני הפיתוי לנסות ולעבוד עם מי שיצר את הקמפיינים האייקוניים של yes, מה גם שלמקאן יש ניסיון גם בתחום הסלולר - החברה טיפלה בעבר בתקציב הפרסום של פלאפון ולאחריו בתקציב הפרסום של סלקום.

עבור קבוצת פובליסיס מדובר במכה כואבת, לא רק בגלל אובדן תקציב הקריאייטיב, אלא בעיקר בגלל אובדן תקציב המדיה. אמנם פרטנר איננה מפרסמת גדולה כפי שהייתה בעבר, ובכל זאת מדובר באובדן של מיליוני שקלים, זמן קצר בלבד לאחר שהחברה לא הצליחה לזכות בתקציב המדיה של שטראוס.

קבוצת פובליסיס עובדת עם פרטנר למעלה מעשור. מדובר במותג הראשון שנכנס למערך הפרסום של גליקמן שמיר סמסונוב, דרך הטיפול במותג 012 שבהמשך נרכש ע"י פרטנר וחדל להתקיים כמותג עצמאי. בהמשך, ועוד לפני שהפכו להיות חלק מאותה קבוצת פרסום, הצטרף למערך הפרסום של פרטנר גם באומן בר ריבנאי.

בתחילת 2016 עשתה הקבוצה את מה שנתפס אז ככמעט כבלתי ייאמן והצליחה להעביר אליה את תקציב המדיה של פרטנר מחברת המדיה של הקבוצה 'זניט מדיה'. המהלך הפתיע משני טעמים: פרטנר דגלה במשך שנים ארוכות בהפרדה של המדיה מהקריאטיב ובנוסף הייתה לה שותפות ארוכת שנים עם חברת המדיה העצמאית יוניון שבבעלות אורן יוניון.

בהמשך נפרדה פרטנר מבאומן בר ריבנאי וריכזה את כל תקציב הפרסום שלה במשרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב.

מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי, אמר בתגובה ל"גלובס": "אחרי עשור משותף עם משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב, ולקראת עשור חדש, אנחנו מבקשים להודות לצוות המשובח, המקצועי והמסור שליווה אותנו בשנים האחרונות בכל המהלכים הגדולים של החברה. תודה על קמפיינים חדשניים ויצירתיים בכל מדיה אפשרית - בטלוויזיה, בעיתונות וברדיו, בדיגיטל, ברשתות חברתיות ובשילוט חוצות, ועל הליווי והעצות החכמות ברגעים מאתגרים וברגעי שיא של בשורות וחגיגה".

מערך הפרסום של פרטנר מורכב בשנים האחרונות משני משרדי פרסום : באומן בר ריבנאי וגליקמן שמיר סמסונוב. באומן הצטרף למערך הפרסום של פרטנר לאחר שבחר לוותר על תקציב הפרסום של הוט, בו טיפל המשרד במשך שנים ארוכות. הבחירה בפרטנר הייתה אסטרטגית ולא נבעה בהכרח מגודל תקציב. בזמן בו השתלב באומן במערך הפרסום של החברה, כבר היה גליקמן שמיר סמסונוב חלק ממערך הפרסום באמצעות חיבור למותג 012 שנרכש על ידי פרטנר.