בגלל רומן עם עובדת לשעבר: בכיר באלפאבית יפרוש מתפקידו

ראש תחום המשפט של אלבפבית, דיוויד דרומונד יפרוש מתפקידו, כך לפי הודעת החברה בדיווח של בלומברג ופורבס • בעלי המניות של אלפאבית, החברה האם של גוגל, הגישו תביעה בינואר נגד החברה וזאת בגין טיוח של שורה של דיווחים על הטרדות מיניות של בכירים בחברה • דרומונד היה אחד מאותם בכירים שנגדם הופנו ההאשמות הללו

גוגל / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
גוגל / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

ראש תחום המשפט של אלבפבית, דיוויד דרומונד יפרוש מתפקידו, כך לפי הודעת החברה בדיווח של בלומברג ופורבס. בעלי המניות של אלפאבית, החברה האם של גוגל, הגישו תביעה בינואר נגד החברה וזאת בגין טיוח של שורה של דיווחים על הטרדות מיניות של בכירים בחברה. דרומונד היה אחד מאותם בכירים שנגדם הופנו ההאשמות הללו.

דרומונד יפרוש מתפקידו בסוף החודש הנוכחי, ומשמעות עזיבתו היא שענקית הטכנולוגיה תאבד את אחד ממקבלי השכר הגבוהים בחברה. 

עיקר ההאשמות שהביאו לעזיבתו של דרומונד החלו בווידוי של מנהלת החוזים של החברה לשעבר, ג'ניפר בלקלי, שעבדה תחת דרומונד לפני 15 שנה וגם ניהלה איתו רומן. בחודש אוגוסט האחרון פרסמה בלקלי באתר "מדיום" טור שבו טענה כי דרומונד שבר את החוקים של החברה האוסרים על ניהול מערכת יחסים רומנטית בין עובדים העובדים זה עם זה.

המניע שהביא את בלקלי לספר על שאירע היה תחקיר "הניו יורק טיימס" שמגולל כיצד ענקית הטכנולוגיה מגנה על "האליטה הגברית" של החברה בכך שהשתיקה שורה של פרשיות הקשורות להטרדות מיניות. נזכיר כי בעקבות התחקיר מנכ"ל גוגל, שלח מייל לעובדי החברה ודיווח כי פוטרו כ-48 עובדים בשל הטרדות מיניות, ביניהם 13 בכירים. 

רק לפני מספר שבועות ספורים, אנדי רובין, מי שהיה המייסד של אנדרואיד, שגם הואשם בהטרדות מיניות, פרש מן החברה תמורת סכום חסר תקדים של כ-90 מיליון דולר.

דרומונד הצטרף לגוגל ב-2002 כיועץ חיצוני לחברה כעבד עם מייסדי החברה, לארי פייג' וסרגיי ברין. הוא שימש כראש תחום המשפט וכסגן נשיא לפיתוח תאגידי בגוגל עד לפני 5 שנים, עד שב-2015 מונה לאותו תפקיד כראש תחום משפט רק הפעם בחברה האם, אלפאבית.