רשת חללי העבודה הפולנית Brain Embassy פותחת סניף ראשון בת"א

לא פוחדים מההצפה בשוק: הרשת, שפועלת בפולין, פותחת סניף בשטח 4,000 מ"ר במגדל אדגר ברחוב השלושה

 

ניר קלנר (משמאל) ואורן גוזלן. באזור מתוכננת תנופת פיתוח משמעותית / צילום: תום קוק
ניר קלנר (משמאל) ואורן גוזלן. באזור מתוכננת תנופת פיתוח משמעותית / צילום: תום קוק

טרנד חללי העבודה המשותפים לא נעצר: רשת Brain Embassy, המנהלת כ-20 אלף מ"ר של חללי עבודה משותפים בפולין, הודיעה שבכוונתה לפתוח בקרוב את הסניף הראשון של הרשת בישראל על שטח של כ-4,000 מ"ר בארבע קומות במגדל אדגר 360 בתל אביב. הסניף, שהוקם בהשקעה של כ-20 מיליון שקל ועוצב על ידי האדריכל רועי דוד, יכלול כ-450 עמדות עבודה.

רשת Brain Embassy, מבית אדגר השקעות, החלה לפעול ב-2016. לרשת ארבעה מרכזים פעילים בפולין ובקרוב ייפתח סניף חמישי. לטענת החברה, הם מחזיקים כ-20% מהשוק שם ובאמצע השנה צפוי להיפתח גם סניף באנטוורפן, בלגיה.

מגדל המשרדים אדגר ॰360 שוכן ברחוב השלושה 2 בתל אביב, מזרחית לנתיבי איילון, בסמוך להיכל מנורה מבטחים. למבנה, שתוכנן על ידי משרד לרמן אדריכלים, יש שלושה חלקים. המגדל הוקם ב-2001 אך הוגבה והורחב ב-2012 (חלקים A ו-B). החלק שבו יוקם מתחם חללי העבודה המשותפים של Brain Embassy, המכונה C, נפתח רק השנה.

אדגר השקעות ופיתוח היא זרוע הנדל"ן של קבוצת צור שמיר, והיא משקיעה בנדל"ן מניב באופן ישיר ובאמצעות חברות-בת, בתחום של בנייני משרדים ומסחר. החברה פועלת בישראל, קנדה, פולין ובלגיה.

חלל עבודה של Brain Embassy במגדל אדגר 360 / צילום: תום קוק
 חלל עבודה של Brain Embassy במגדל אדגר 360 / צילום: תום קוק

ניר קלנר, מנהל הפעילות הגלובלית של תחום מתחמי העבודה המשותפים באדגר השקעות, מבהיר שהבחירה להתמקד בתחום היא לא טרנד חולף: "זו תופעה שהולכת וצומחת. מחקרים מראים שהתחום הזה הולך לגדול ולתפוס נתח של עד 25% משוק המשרדים בשנים הקרובות".

אתם לא חוששים שבאזור הזה של ציר יגאל אלון, מרכז עזריאלי, יהיה עודף של מתחמי חללי עבודה משותפים? יש לכם הרבה מתחרים.

אורן גוזלן, מנהל פעילות Brain Embassy בישראל: "מה שיפה בשוק הזה הוא שיחד עם הגידול בהיצע יש גם גידול בביקוש. למעשה, זה רק מחזק את הטענה שלעסק הזה יש הצדקה.

"צריך לזכור שבאזור של מגדל אדגר 360 מתוכננת תנופת פיתוח משמעותית. הכוונה היא לפרויקט east של גינדי ולגשר החדש שיחצה את האיילון. למי שמגיע מחוץ לתל אביב הגישה אלינו מאוד נוחה. כבר היום אנחנו רואים ביקושים יפים. היתרון שלנו הוא שאנחנו מפעילים במתחם מגדל אדגר 360 לא מעט שירותים נלווים: מסעדות, בתי קפה, חדר כושר, דאטה סנטר. התחום של חללי העבודה המשותפים הוא עוד תחום שמשלים את התמונה עבור הדייר הפוטנציאלי".

כמה ישלמו לכם על עמדת עבודה?

"יש לנו כמה מוצרים. חבר'ה שבאים לתל אביב מדי פעם משלמים 300 שקל לחודש ויכולים להיכנס ארבע פעמים בחודש. אלה שבאים כל יום משלמים 1,000-1,500 שקל. במשרדים משלמים בסדר גודל של 2,000 שקל לעמדה. המוצר השלישי, שהוא ייחודי לנו, הוא סוג של יחידות אוטונומיות שמכילות הכול: עמדת קבלה, חדר ישיבות, חדר למנהל וחלל לכל העובדים. היחידות האלה באות בכל מיני גדלים".

מה מיוחד בעיצוב של מתחם חלל העבודה החדש שאתם מציעים?

קלנר: "בשעה שבמתחמים אחרים מדברים על בין 3-6 מ"ר לאדם, אנחנו מספקים 10 מ"ר בממוצע. רוב המתחמים שמים איזה אלמנט מרשים בכניסה, אבל בפנים הריהוט מאוד בסיסי. אצלנו כל המתחם, מהשטיח ועד אחרון הכיסאות, הוא מחברה שוודית בשם Kinnarps, שהיא מותג פרימיום שמתמחה בתחום. כל כיסא נבחר במדויק לצורת עבודה שונה".