"להשיג חתימות זו עבודה סיזיפית": פינוי-בינוי בקריית אונו יוצא לדרך

במקום 328 דירות שיכון ישנות ברחוב לוי אשכול בקריית אונו, ייבנו באזור 728 דירות חדשות ו-2,420 מ"ר שטחי מסחר ב-9 בניינים בני 20 קומות

רחוב לוי אשכול, קריית אונו / הדמיה: ויו פוינט
רחוב לוי אשכול, קריית אונו / הדמיה: ויו פוינט

סיפור הדיירים: 

גלעד אזיקרי, נציג הדיירים: "הפרויקט התחיל ב-2006. זו עבודה סיזיפית - היינו גרעין של שלושה נציגים, ועוד חמישה שעבדו לפי אזורים. יש אצלנו 328 בעלי זכויות, וזה לא קל. חלקם חיים בחו"ל, והיינו צריכים לאתר אותם, חלקם דיירים ששוכרים דרך עורך דין שמייצג בעלים שיש לו הרבה נכסים. היינו צריכים אפילו להפעיל חוקרים פרטיים.

"היה קשה במיוחד עם שתי אוכלוסיות: האוכלוסייה המבוגרת פוחדת, לא סומכת על אנשים שיוציאו אותם מהבית. אוכלוסייה שנייה היא החכמולוגים שחושבים איך למקסם את הנכס שלהם ולקבל פנטהאוז או וילה. למזלנו יש חוק דייר סרבן - לפני כן זה היה מאוד קשה כי אנשים ידעו שהם יכולים לתקוע את התהליך, ועכשיו הם יודעים שהם יכולים להגיע לבית משפט.

רחוב לוי אשכול, קריית אונו / הדמיה: ויו פוינט
 רחוב לוי אשכול, קריית אונו / הדמיה: ויו פוינט

"אחת הבעיות של השכונה היא שברגע שמתחיל תהליך של פינוי-בינוי אנשים לא רוצים להשקיע, וההזנחה מצטברת. הגעתי ב-1998 השכונה הייתה פורחת עם גינות. הבתים היו מתוחזקים יחסית טוב, והיום אחרי 21 שנה הבניינים במצב רעוע, למרות שזה קריית אונו ולעיר יש דימוי גבוה, לא רוצים לבוא לגור. הרוב זה זוגות צעירים שזו דירה ראשונה שלהם, או סטודנטים, והרבה דירות מושכרות לפועלי בניין שגרים מסביב. התחדשות עירונית ברמה של פינוי-בינוי - זו העתיד. אין דרך אחרת".

התמורה ליזם:

728 דירות חדשות (כולל הקלת שבס) ו-2,420 מ"ר שטחי מסחר ב-9 בניינים בני 20 קומות. בבניינים החדשים דירות 3 חדרים (85-70 מ"ר), 4 חדרים (110 מ"ר), 5 חדרים (128-118 מ"ר), 6 חדרים (145 מ"ר) וכן מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים. לכל דירה מרפסת של 12 מ"ר ומעלה + חניה.

התמורה לדיירים:

שטח דירות התמורה ינוע בין 70 ל-118 מ"ר לדירה (תלוי בגודל הדירה המקורית) + 12 מ"ר מרפסת + חניה. בנוסף התחייב היזם לבצע חיזוק, תוספת ממ"ד ותוספת מרפסות במסגרת תמ"א 38 של בנייני המגורים הממוקמים ברחוב לוי אשכול 37-35. החברה משלמת הובלות ושכר דירה.

חניה:

היום החניה היא ברחוב, ובבניינים החדשים החניה תהא תת-קרקעית.

לו"ז:

עובדים על הפרויקט משנת 2011. היתר בנייה לשלב הראשון אמור להתקבל בתחילת 2020 והתחלת בנייה צפויים בתחילת 2021 .

מיקום מדויק: רחוב לוי אשכול 39-111 ובין הרחובות ש"י עגנון ויחזקאל, בקריית אונו. 

המצב הקיים: 328 דירות שיכון ישנות ב-15 בניינים בני 4 קומות מעל קומת עמודים שנבנו בשנות ה-60. השטח הממוצע של הדירות הקיימות עומד על כ-70 מ"ר.

יזם ומבצע: חברת בוני התיכון

אדריכל: משרד משה צור אדריכלים.