ארדן החליט להקפיא את הליך בחירת המפכ"ל ונציב שב"ס

השר לביטחון הפנים ציין כי הסיבה לכך היא "הערמת קשיים משפטיים וסירוב ועדת גולדברג לבדוק מספר מועמדים" • ההליך יימשך לאחר הבחירות

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן / צילום: תמר מצפי
השר לביטחון הפנים גלעד ארדן / צילום: תמר מצפי

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הודיע היום 0א') כי החליט להקפיא את הליך מינוי המפכ"ל ונציב שב"ס. זאת בשל "הערמת קשיים משפטיים וסירוב ועדת גולדברג לבדוק מספר מועמדים". ההליך יימשך לאחר הבחירות. 

בהודעה מטעם השר נכתב כי "בשבועות האחרונים נוצרה אי ודאות משפטית באשר ליכולת לקדם ולהשלים את אישור המינויים בממשלה לפני יום הבחירות". השר מנה מספר סיבות להקפאת המינוי, בהם הסירוב של ועדת גולדברג לבדוק מספר מועמדים במקביל. "הוועדה החליטה לבדוק מועמד אחד לכל תפקיד, החלטה אשר גורמת לחוסר ודאות כיוון שרף' טוהר המידות' של הוועדה אינו מוגדר ואין לו קריטריונים", נכתב בהודעה. 

בנוסף צויין כי מספר עתירות נגד המינוי צפויות להיות מוגשות לבג"ץ, זאת מהר שהמינוי נעשה בתקופת בחירות. "הדבר יאריך משמעותית את ההליך ואף עלול לגרום להקפאתו ככל שהמינוי קרוב יותר לבחירות", נכתב בהודעה. 

המפכ"ל האחרון בתפקיד, רוני אלשיך, סיים את כוהנתו לפני שנה. וכעת מכהן בתפקיד ממלא-מקום מוטי כהן, לאחר שהוועדה למינוי בכירים פסלה את מועמדותו של משה (צ'יקו) אדרי, מי שהיה המועמד המועדף על השר ארדן. מאז נמנעה הממשלה ממינוי מפכ"ל קבוע בשל הפלונטר הפוליטי וההגבלות שחלות על ממשלת מעבר. אלא שבשל הזמן הרב שחלף מאז עזיבת אלשיך, ומכיוון שכינון ממשלה חדשה צפוי לקחת עוד מספר חודשים, אישר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לשר ארדן לקדם מינוי קבע, חרף העובדה שמדובר בממשלת מעבר. כעת, ארדן נסוג מהחלטתו.