עוד מכה למחפשי העבודה: עלייה במספר המתמודדים על כל משרה

3.5 מועמדים התמודדו על כל משרה ברבעון השלישי של שנת 2019, לעומת 3.2 מועמדים ברבעון הקודם • המקצועות הכי מבוקשים: תפקידי ניהול

חיפוש עבודה / צילום: שאטרסטוק
חיפוש עבודה / צילום: שאטרסטוק

3.5 מועמדים התמודדו על כל משרה ברבעון השלישי של שנת 2019, לעומת 3.2 מועמדים ברבעון הקודם - כך עולה מניתוח משולב של נתוני סקר כוח-אדם וסקר משרות פנויות שמפרסמת היום (ב') הלמ"ס.

ההיצע מתייחס למספר מחפשי עבודה ב-12 החודשים האחרונים, כולל מועסקים שחיפשו עבודה אחרת או עבודה עם מספר שעות רב יותר בארבעת השבועות האחרונים, וכן לבלתי מועסקים שחיפשו עבודה ב-12 החודשים האחרונים. ביקוש לכוח עבודה מתייחס למספר המשרות הפנויות.

ברבעון השלישי עלה מספר המשרות הפנויות ל-101 אלף משרות בממוצע לחודש, עלייה קלה לעומת הרבעון השנה, אך כאמור, יש פחות משרות פנויות לכל מועמד.

יחס בין ההיצע לביקוש נמוך מ-1 - מספר המשרות הפנויות עולה על מספר המבקשים לעבוד - קיים בקרב מפתחי תוכנה, נציגי מכירות בטלפון ובקרב בוני בתים למגורים, מניחי לבנים ובעלי משלח יד דומה, סתתים, חותכים, מנסרים ומגלפים באבן, יוצקי בטון, עובדי גימור ושלד בתחום בנייה, עובדי שלד בתחום הבנייה, רצפים ומניחי אריחים וטייחים.

היחס בין ההיצע לביקוש גבוה מ-5 (מספר המבקשים לעבוד היה גבוה פי 5 ממספר המשרות הפנויות) נמצא בקרב מנהלי ייצור ומנהלים בתחום השירותים המקצועיים, בעלי משלח יד נלווה בתחומי העסקים והמינהל, בעלי משלחי יד נלווה בתחומי המשפט, החברה והדת ובקרב עובדי מזכירות (כללי).

היחס בין היצע לביקוש בקרב מנהלים עמד על 3.9 (ירידה לעומת הרבעון הקודם), בקרב בעלי משלח יד אקדמי על 3.9 (עלייה לעומת הרבעון הקודם), בקרב הנדסאים וטכנאים על 4.9, בקרב פקידים על 4.4 (ללא שינוי) ובקרב עובדי מסחר ושירותים על 2.4 (עלייה קלה לעומת הרבעון).

הנתונים מתאימים לסקר שירות התעסוקה שפורסם אתמול, ובו נכתב כי סיכויי העובדים במכירות ושירותים למצוא עבודה הם הגבוהים ביותר וסיכויי המנהלים למצוא עבודה הם הנמוכים ביותר. בקרב מחפשי עבודה ישנם כ-16% שמשלח היד שהם מחפשים לעבוד בו אינו ידוע.

בלמ"ס מציינים כי החל מהרבעון הראשון של 2018 מתפרסמים נתוני היצע עבודה והיחס בין ההיצע לביקוש בשוק העבודה לפי שיטה חדשה. לכן יש להיזהר בהשוואת נתוני היצע עבודה והיחס בין היצע לביקוש ברבעון הראשון 2018 לעומת נתונים קודמים.