ארה"ב: חוק חדש ימנע מאמזון לתרום למועמדים בבחירות מקומיות

בשנה שעברה השקיעה אמזון, שהמטה הראשי שלה ממוקם בסיאטל, סכום שיא של 1.5 מיליון דולר בתרומות למועמדים בבחירות המקומיות למועצת העיר, בניסיון לקדם מועמדים עם גישה שתטיב עמה • החוק החדש אוסר על חברות לתרום למועמדים בבחירות במקרים בהם משקיעים זרים מחזיקים בלפחות 5% ממניותיהן

המטה של אמזון בסיאטל / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
המטה של אמזון בסיאטל / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

מועצת העיר סיאטל (Seattle’s city council) העבירה אמש (ב') חוק שמונע מתאגידים כמו אמזון לתרום בבחירות המקומיות. החוק החדש אוסר על חברות לתרום למועמדים בבחירות במקרים בהם משקיעים זרים מחזיקים בלפחות 5% ממניותיהן.

המטה הראשי של אמזון נמצא בסיאטל, ובשנה שעברה החברה השקיעה סכום שיא של 1.5 מיליון דולר בתרומות למועמדים בבחירות המקומיות למועצת העיר, בניסיון לקדם מועמדים עם גישה שתטיב עמה. מדובר בעלייה משמעותית לעומת 2015, אז סך התרומות של החברה למועמדים למועצת העיר עמד על 130 אלף דולר. לפי רויטרס, משקיעים זרים מחזיקים לפחות ב-9% ממניותיה של אמזון, כך שהחוק החדש יעצור את המגמה הזו וימנע ממנה להמשיך ולתרום לבחירות המקומיות.

לורנה גונזלס, נשיאת מועצת העיר וכותבת החוק, הצהירה כי ההגבלות החדשות יביאו ל"שינוי גדול" באופן בו תאגידים מסוגלים להשפיע על הבחירות המקומיות בסיאטל. היא אמרה ל-CNBC כי "הצעד הזה יסייע להתמודד עם מראית העין והסיכון לקיומה של שחיתות בבחירות המקומיות". היא הוסיפה כי "החקיקה הזו סוגרת פרצה שאפשרה בעבר לאנשים זרים להשתמש בבעלות שלהם על תאגיד כדי להשפיע על פעילות פוליטית".

העיר סיינט פיטרסברג בפלורידה העבירה חוק דומה בשנת 2017.