חברת הנדל"ן אלמוגים קופצת על עגלת ההנפקות: תנסה לגייס כמה עשרות מיליוני שקלים

החברה, שכבר הנפיקה אג"ח בת"א, נמצאת בשלבים שונים לבניית כ-1,700 דירות, בהיקף כספי צפוי של כ-1.7 מיליארד שקל

הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס

שוק ההנפקות הראשוניות בבורסה המקומית ממשיך להתחמם. הפעם מדובר בהנפקת מניות שמקדמת חברת הנדל"ן אלמוגים, העשויה לקבל רוח גבית מביצועי מניות הענף בשנה האחרונה, שמרביתן קפצו בשיעורים דו-ספרתיים ואף למעלה מכך (מדד הנדל"ן קפץ בכ-70%), ואשר מצטרפת ללא מעט הנפקות ראשוניות אחרות העומדות על הפרק.

לקראת המהלך, אלמוגים, הנסחרת כיום בבורסה באמצעות אג"ח, פרסמה היום (ג') מצגת למשקיעים, שבה הציגה את פעילותה ואת תוכניותיה להמשך, ואחרי שכבר בסוף 2019 עדכנה על כוונתה להנפיק מניות, גיוס ההון עשוי ככל הידוע לצאת לפועל בקרוב.

הנתונים שמציגה אלמוגים מעידים כי הנפקת המניות שלה צפויה להיות בהיקף מצומצם יחסית, ולפי הערכות תסתכם בכמה עשרות מיליוני שקלים בודדים. הונה העצמי של החברה גדל באופן ניכר בשנים האחרונות, לאחר שב-2013 עמד על פחות מ-20 מיליון שקל והיום הוא מתקרב ל-90 מיליון שקל.

אלמוגים, הנמצאת בשליטת היו"ר מריו זוזל וממלא מקומו עמי בר משיח, נוסדה בשנת 1986, ופועלת בייזום ובמכירת פרויקטים של נדל"ן למגורים בישראל ונדל"ן מניב, וכן ייזום ותפעול מתחמי מגורים לצעירים באילת, שם היא מנהלת יותר מ-700 דירות בתשעה מבנים. נוסף לכך, לחברה פרויקטים בתכנון בסרביה ובקרואטיה.

מהמצגת עולה כי אלמוגים צופה רווח גולמי מצרפי של כ-300 מיליון שקל מפרויקטים שלה הנמצאים כיום בביצוע ובתכנון, הכוללים, לפי הנתונים שהחברה מציגה, יותר מ-1,700 דירות בהיקף כספי צפוי של כ-1.7 מיליארד שקל.

בסך הכול, לפי נתוניה, עד כה היא יזמה והקימה יותר מ-3,500 דירות ועשרות אלפי מ"ר של נכסים מניבים בישראל.

אלמוגים הנפיקה לראשונה אג"ח בבורסה בשנת 2010, וכיום יש לה שלוש סדרות, בהיקף מצרפי של כ-150 מיליון שקל, הנסחרות בטווח תשואות של כ-3%-4%, כשהוותיקה מהן הונפקה בשנת 2015.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2019 הכנסותיה של החברה נשחקו ב-37% ועמדו על כ-106 מיליון שקל, והרווח הנקי שלה ירד ב-14% והסתכם בכ-9 מיליון שקל.

כאמור, גיוס ההון של אלמוגים, אם ייצא לפועל כמתוכנן, יצטרף לכמה הנפקות ראשוניות העומדות על הפרק ונמצאות בשלבים שונים, בהן מפיצת מוצרי החקלאות ביכורי השדה שפרסמה אתמול טיוטת תשקיף ראשונה, וכן חברת שיווק והפצת מוצרי הצריכה דיפלומט, חברת בית הדיור המוגן בית בכפר וחברת התיירות תלמה.

את 2019 סיכמה הבורסה המקומית עם התעוררות ניכרת בשוק הנפקות האקוויטי, שכללו גם כמה הנפקות ראשוניות (IPO) גדולות, ובסך הכול בסיכום שנתי גויסו באמצעות הנפקות הון כ-11 מיליארד שקל, כשליש מהסכום בשבע הנפקות ראשוניות - כמעט כפול מהסכום שגויס באמצעות הנפקות IPO ב-2018.

ההנפקות הראשוניות שבוצעו ב-2019 בלטו בגודלן וכללו ארבע חברות גדולות, עם שווי שוק של לפחות 1 מיליארד שקל לאחר ההנפקה.