דוח חדש: טינדר, אוקיי קיופיד וגריינדר משתפות מידע רגיש על המשתמשים

ארגון "מועצת הצרכנות הנורווגית" פרסם דוח שמצא כי אפליקציות ההיכרויות הפופולריות טינדר, אוקיי קיופיד וגריינדר משתפות מידע רגיש על המשתמשים עם חברות שיווק בדרכים לא אחראיות

גריינדר / צילום: שאטרסטוק
גריינדר / צילום: שאטרסטוק

ארגון "מועצת הצרכנות הנורווגית" פרסם דוח שמצא כי אפליקציות ההיכרויות הפופולריות טינדר, אוקיי קיופיד וגריינדר משתפות מידע רגיש על המשתמשים עם חברות שיווק בדרכים לא אחראיות - כך לפי "ניו יורק טיימס".

לפי הדוח, אפליקציית ההיכרויות גריינדר, הפופולרית בקרב הקהילה הגאה, שיתפה עם מעל תריסר חברות את מיקום המשתמש ופרטים נוספים אודותיו, באופן שמזהה את המשתמשים כלהט"בים ועשוי אף לסכן אותם במדינות מסוימות.

הדוח אף ציין את MoPub, חברת-בת של טוויטר מתחום האד-טק (טכנולוגיות שיווק), שמשתפת פעולה עם גריינדר, שעשויה להעביר מידע על משתמשי האפליקציה לעד 180 חברות, אחת מהן היא חברת אד-טק של AT&T, שעשויה גם היא להעביר את המידע לעד אלף שותפות. בדרך זו, המועצה טוענת כי אין באפשרותם של משתמשים לספק הסכמה אמיתית לדרך בה ייעשה שימוש במידע שלהם.

לפי הדוח, אוקיי קיופיד שיתפה עם חברת האנליטיקס Braze מידע שמשתמשים סיפקו כדי לבנות את פרופיל ההיכרויות שלהם, ועשוי לכלול פרטים רגישים כמו שימוש בסמים, שיוך לקבוצה אתנית ועמדות פוליטיות. טינדר שלחה מידע על המגדר של המשתמשים והמגדר של משתמשים אותם הם מעוניינים להכיר, לשתי חברות שיווק.

המועצה תגיש בעקבות הדוח תלונות על הפרת כללי GDPR האירופים הנוגעים להגנה על מידע, נגד גריינדר, טוויטר וחמש חברות מתחום האד-טק לרגולטורים בנרווגיה. קבוצת ארגוני צרכנות בארה"ב שלחה בעקבות זאת מכתבים גם לרגולטורים אמריקאים, שמעודדים אותם לחקור אם הפרקטיקות של החברות הפרו גם חוקים פדרליים ומדינתיים בארה"ב.

מאץ' גרופ, חברת-האם של טינדר ואוקיי קיופיד, הצהירה כי היא משתפת פעולה עם חברות חיצוניות כדי לסייע להם לספק שירותים שונים, אך משתפת אותן רק במידע שהכרחי עבור שירותים אלה. היא טענה כי היא עומדת בחוקים הנוגעים לפרטיות ומבטיחה את אבטחת המידע האישי של משתמשים באמצעות חוזים נוקשים עם אותן חברות.

גריינדר טענה כי לא קיבלה עותק של הדוח, אך שהיא מכבדת את פרטיות המשתמשים ומפרטת את האופן בו היא מגנה על מידע במדיניות הפרטיות שלה. טוויטר הצהירה כי היא חוקרת את הנושא, ובינתיים השעתה את חשבון MoPub של גריינדר. AT&T סירבה למסור תגובה בנושא ל"ניו יורק טיימס".