שכונת הפארק בחדרה מתרחבת: הופקדה תוכנית ל-4,300 יח"ד באזור

הוועדה המחוזית חיפה החליטה להפקיד תוכנית להקמת החלק המרכזי של שכונת הפארק בחדרה, שכוללת גם כ-2,000 עבור שטחי תעסוקה וכ-10 אלף מ"ר עבור שטחי מסחר

שכונת הפארק בחדרה / הדמיה: משרדי האדריכלים גיורא גור ושות', מן-שנער ופינצי רווה לונדון
שכונת הפארק בחדרה / הדמיה: משרדי האדריכלים גיורא גור ושות', מן-שנער ופינצי רווה לונדון

עד לפני קצת יותר מעשר שנים היה אתר שכונות הפארק הקצה של חדרה, והיו בו פרדסים בבעלות צאצאי משפחת רוטמן, ממקימי העיר. באמצע שנות ה-90 התחיל תהליך שינוי ייעוד הקרקע, ובשנת 2004 אושרה תוכנית חד/1200, שמתפרסת על שטח של 1,800 דונם. התוכנית, שהוכנה על-ידי משרדי האדריכלים פינצ'י-רווה, מן-שנער וגיורא גור, מציעה הקמה של שלוש שכונות גדולות בין שכונות מרכז העיר לבין שכונות בית אליעזר ונווה אליעזר ודניה ממזרח.

לפני כשש שנים החלה ההקמה של החלק הצפוני של השכונה, והשבוע אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז חיפה להפקיד תוכנית להקמת חלק נוסף, בשטח של כ-650 דונם.

התוכנית כוללת כ-4,300 יחידות דיור, שייבנו במבני מגורים בגבהים שנעים בין של 9-30 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-1,200 יוקצו עבור דירות קטנות. כמו כן, התוכנית תאפשר בתחומה גם דירות עבור השכרה לטווח ארוך.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מקצה כ-150 דונם לצורכי ציבור ובכללם קרקע לקריית חינוך גדולה שתשמש את כלל העיר, כ-2,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה וכ-10 אלף מ"ר עבור שטחי מסחר. במרכז השכונה החדשה מתוכנן פארק שישתרע על שטח של 52 דונם, הממשיך את הפארק בשכונה הקיימת מצפון.

אדריכלית העיר חדרה, ליטל דורי, בירכה על ההחלטה להפקיד את התוכנית. לדבריה, "תוכנית זו מהווה המשך ישיר של שכונת הפארק הקיימת ומספקת מענה לאוכלוסייה מגוונת שכבר התחילה להגיע לחדרה בשנים האחרונות. לאחר הליך של למידה מהשכונה הקיימת, הוטמעו בתוכנית זו אלמנטים נוספים התומכים בקיימות עירונית, כגון תכנון מוקפד לתחבורה קלה, תעסוקה מקומית ודיור מגוון".