גיוס החוב של קרדן נדל"ן חשף מו"מ מתקדם לרכישת קרקע בגוש דן ב-90 מיליון שקל

קרדן נדל"ן השלימה אתמול שלב מוסדי בהנפקת סדרה האג"ח החדשה ד' בהיקף של כ-140 מיליון שקל • החברה מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת 50% מהזכויות בקרקע של 7 דונם בגוש דן, המאושרת לבניית שני מבנים עם 220 יחידות דיור ו-30 אלף מ"ר שטחי משרדים ומסחר

עמוס דבוש, מנכ"ל קרדן נדל"ן / צילום: איל יצהר, גלובס
עמוס דבוש, מנכ"ל קרדן נדל"ן / צילום: איל יצהר, גלובס

חברת קרדן נדל"ן , שאותה מוביל המנכ"ל עמוס דבוש, דיווחה אתמול (ג') כי החברה הבת שלה, אל-הר הנדסה ובניין, זכתה במכרז לבניית שלד של מגדל משרדים ומסחר בגובה 30 קומות (ועוד חניון מתחת לקרקע בגובה 7 קומות) ברעננה.

בחברה מציינים כי העבודות בפרויקט צפויות להתחיל במרץ הקרוב, וכי תקופת הביצוע צפויה להימשך כ-30 חודשים ממועד תחילת העבודות. החברה צפויה לקבל עבור הפרויקט סכום של כ-150 מיליון שקל. 

קרד"ן נדל"ן עוסקת בייזום ופיתוח פרויקטים למגורים, נדל"ן מניב, ויזמויות נדל"ן בארה"ב. כמו כן, עוסקת החברה במתן שירותי קבלן מבצע בפרויקטים לבניית מבני מגורים, מבנים מסחריים, מבנים ציבוריים ותשתיות באמצעות החברה הבת אל-הר. כ-60% ממניות קרדן נדל"ן מוחזקות על ידי החברה האם קרדן ישראל , שבעלי השליטה בה הם יוסף גרינפלד, איתן רכטר, אבנר שנור, גיל דויטש ורוני בירם.

אתמול השלימה קרדן נדל"ן את השלב המוסדי של הנפקת סדרה האג"ח ד' (סדרה חדשה), שבמסגרתו זכתה החברה לביקושים בהיקף של כ-350 מיליון שקל, מהם תגייס כ-140 מיליון שקל. הריבית על האג"ח (שקלית, במח"מ של כ-4.6 שנים) נקבעה על 2.4% בשנה. את ההנפקה הובילו אקסלנס נשואה חיתום, ולצדם רוסאריו חיתום, דיסקונט חיתום ואקטיב חיתום. 

העסקה תובא לאישור בעלי המניות

בתוך כך, החברה דיווחה כי היא מנהלת משא-ומתן מתקדם להתקשרות בעסקה לרכישת 50% מהזכויות בקרקע בשטח של כ-7 דונם באזור גוש דן, המאושרת לבניית שני מבנים בהיקף כולל של כ-220 יחידות דיור ושטחי משרדים ומסחר בהיקף של כ-30 אלף מ"ר. נוסף על כך, יש במקום "אפשרות לפיתוח עתידי נוסף". קרדן נדל"ן צפויה לשלם עבור הזכויות כ-90 מיליון שקל בתוספת מע"מ.

בחברה ציינו גם כי העסקה המתגבשת כוללת התחייבות כי אל-הר תבצע את הפרויקט במחיר עלות, בתוספת שיעור שיוסכם בין הצדדים. נוסף על כך, כוללת העסקה המתגבשת "הסדר בין החברה למוכרים בקשר עם תמורה שתקבל החברה בגין ניהול הפרויקט ותנאים נוספים המקובלים בעסקאות מעין אלה". עם זאת, מכיוון שלחלק מבעלי העניין בחברה עשוי להיות עניין אישי באישור העסקה, היא כפופה לאישורים שונים, לרבות ועדת הביקורת, הדירקטוריון והאסיפה הכללית של החברה ברוב מיוחד. לכן, מתכוונים בקרדן להוציא בקרוב זימון לאסיפה מיוחדת של בעלי מניות החברה.

קרדן נדל"ן פרסמה גם עדכון בנוגע לפרויקט "נופי השמש", שבו היא מעורבת בבית שמש (50%), שעתיד לכלול כ-380 יחידות דיור ו-1,000 מ"ר מסחר. בחברה מציינים כי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) מסכימה להארכת מועדים לפיתוח הקרקע ולהמרת הסכם הפיתוח בפרויקט בחוזה חכירה, בכפוף לתשלום של כ-44 מיליון שקל. בחברה בוחנים את הסכום הנדרש, וסבורים כי הוא צפוי לקטון.

במקביל, בכוונת החברה "לערער על הסכום הנדרש במידת הצורך, וכן לבחון מסלולים משפטיים אחרים". כיום לא יכולים בחברה להעריך את ההשפעה של ההחלטה על תוצאותיה הכספיות, אבל אם תיאלץ לבסוף לשלם את כל הסכום, "ייתכן כי תהיה לכך השפעה על רווחיות הפרויקט, וייתכן שעל תוצאותיהן הכספיות של נופי השמש והחברה. יצוין כי במקביל פועלת נופי השמש לשינוי התב"ע ולהגדלת זכויות הבנייה של נופי השמש במתחם". 

מניית קרדן נדל"ן עלתה היום בכ-1.5% והשלימה עלייה של 72% בשנה האחרונה. שוויה של החברה הגיע לכ-530 מיליון שקל.