חברת קלו מדיקל של גל סלומון, המנבאת הידרדרויות חולים מאושפזים, גייסה 10 מיליון דולר

קלו מדיקל, שהוקמה ב-2014, פיתחה אלגוריתם שאוסף מידע ממכשירי ניטור בטיפול נמרץ ונותן התראה אם חולה במחלקה מתחיל להידרדר

גל סלומון, מייסד ומנכ"ל Clew Medical / צילום: עינת לברון, גלובס
גל סלומון, מייסד ומנכ"ל Clew Medical / צילום: עינת לברון, גלובס

חברת Clew Medical, שייסד ומנהל גל סלומון, הודיעה על השלמת סבב גיוס הון שני בהיקף של 10 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן פיטנגו (בה סלומון היה שותף) וחברת הביטוח האירופאית Relyens, המתמחה בתחום הביטוחים הרפואיים והיא אחת מחברות הביטוח הגדולות באירופה. ראש מערך האסטרטגיה והחדשנות של Relyens, פייר יובס אנטייר, יצטרף כחבר לדירקטוריון החברה.

בסבב לקחו חלק גם משקיעים קיימים נוספים של החברה, בהם קרן Agate, חברת Rhon-Klinikum AG הגרמנית ועוד.

קלו, שהוקמה ב-2014, פיתחה אלגוריתם שאוסף מידע ממכשירי ניטור בטיפול נמרץ ונותן התראה אם חולה במחלקה מתחיל להידרדר. לעתים עובר זמן בן ביקורי הצוות והחולה לא תמיד יודע אולא תמיד יכול להתריע שמצבו מתדרדר. האלגוריתם של קלו מוודא כי הסימנים החריגים אינם מפוספסים, ומאידך חוסך זמן של הצוות הרפואי, שיכול לרווח יותר את ביקוריו או את תדירות סריקת המידע המגיע ממכשירי הניטור, אם הוא סומך על המערכת.

החברה מסרה כי הסכום ישמש להתרחבות הגלובלית של החברה, להגדלת סל המוצרים ולגיוס כוח-אדם לחברה. מוצרי החברה נמצאים בשלב החדירה הראשונית לשוק. החברה מסרה כי המערכות שלה כבר שמשות בתי חולים מרכזיים בארה"ב כחלק משלב הפיילוט של הטכנולוגיה.

קלו מתכננת לפתח מוצרים נוספים על בסיס בינה מלאכותית, כאשר השאיפה, כך אמר סלומון בעבר ל"גלובס", היא להיות "מגדל הפיקוח של בית החולים", כלומר הבינה המלאכותית תאפשר לנהל משאבים, להתריע על עומסים ועל מחסור צפוי בכוח-אדם או ציוד, ובנוסף להתריע על הידרדרויות.

עד היום גייסה החברה 11 מיליון דולר, לפני הסבב הנוכחי.

סלומון מסר היום (ד') כי "העובדה שחברת הביטוח הגדולה באירופה הצטרפה אלינו כמשקיעה אסטרטגית מהווה עבורנו את חותמת האיכות לפתרון שלנו והצורך בו. כיום, חברות ביטוח מתמודדות עם אלפי תביעות בגין רשלנות רפואית. בשנה הנוכחית אנחנו נרחיב את פעילותנו באירופה וארה"ב ונגדיל את כוח-האדם על מנת להאיץ את שיווק ופיתוח הטכנולוגיה".

איתי הראל, מנהל שותף בפיטנגו, אמר: "קלו הוכיחה בבירור את הערך שבינה מלאכותית יכולה להביא לטיפול רפואי".

פייר יובס אנטייר מ- Relyens הוסיף: "אנו שמחים להיות חלק מ- CLEW ומצפים לעבוד בשיתוף-פעולה הדוק עם החברה כאשר היא מביאה את הפתרון שלה לבתי החולים ובפרט לטיפול בחולים בחדרי טיפול נמרץ".