בונוס ביוגרופ מגייסת 7.4 מיליון דולר באמצעות חברת וייז פארמה הנסחרת בארה"ב

בונוס מתכננת להירשם תוך חצי שנה למסחר בנאסד"ק • בין המשקיעים: מייסד ICQ יאיר גולדפינגר

שי מרצקי, מנכ"ל בונוס ביוגרופ / צילום: תמונה פרטית
שי מרצקי, מנכ"ל בונוס ביוגרופ / צילום: תמונה פרטית

בונוס ביוגרופ , המפתחת תחליפי עצם עם תאים חיים על בסיס תאי גזע, חתמה עם חברת Wize Pharma Inc הנסחרת בבורסה שמעבר לדלפק בארה"ב, על הסכם לגיוס של לפחות 7.4 מיליון דולר לבונוס. בשעה זו נמצאת מניית בונוס בהקפאת מסחר.

וייז פארמה היא חברת תרופות בתחום הטיפול בתסמונת העין היבשה, שנסחרה בתל אביב במשך שנים ספורות, עד שמוזגה לשלד בבורסה מעבד לדלפק, שם היא נסחרת היום לפי שווי של 2.3 מיליון דולר. החברה עברה משבר מול שוק ההון כאשר הסתבר כי אישור המוצר שלה לטיפול בעין יבשה יצטרך מסלול רגולטורי ארוך מן המתוכנן (והחברה אף נדרשה לעיצום כספי מול רשות ניירות ערך, שטענה כי הסיכון בכך לא היה ברור מספיק בתשקיף).

וייז מסרה היום (ה'( כי כבר גייסה את ההון ממשקיעים, ביניהם יונתן רוביני, איל נדל"ן ואחד האנשים העשירים באלסקה ארה"ב וכן יאיר גולדפינגר, ממייסדי ICQ. שני הללו הם כבר בין בעלי המניות הגדולים בחברה בשנים האחרונות. קרן רימון גולד של גולדפינגר החזיקה נכון לתשקיף החברה מ2018 כ-27% מהחברה ורוביני כ-14% ממנה.

בעלת המניות הוותיקה בחברה היא קרן רידג' וואלי של אביחי הרפז ומאיר ועמנואל בוכריס (16%). כאשר נסחרה החברה בתל אביב, בין בעלי מניותיה היו גם אמיר ברמלי ואבנר ארזי (המוכרים מחברת WTP בתחום המים שקרסה ברעש גדול), אך נכון לפרסום תשקיף החברה ב-2018, הם כבר לא בין בעליה. החברה מנוהלת על ידי נועם דננברג, מקורב לקבוצת רידג' (נשוי לבתו של הרפז).

במסגרת ההסכם הנוכחי וייז תגייס עבור בונוס 7.4 מיליון דולר במזומן ותעניק לה זכויות ל-37% מהכנסותיה של וייז בתחום רפואת העיניים. עסקה זו היא במחיר של 0.14 דולר למניה כלומר פרמיה של כ-25% על מחיר מניית בונוס בשוק. אולם, הסכום לא ישוחרר כולו בבת אחת אלא תינתן מקדמה של 500 אלף דולר מיידית, 3.2 מיליון עם השלמת העסקה תמורת 50% מהמניות ועוד 3.7 מיליון דולר עבור 50% מהמניות, אם וכאשר תירשם בונוס למסחר בנאסד"ק. 

אתמול עלתה מניית וייז פארמה 31% בארה"ב בבוקר טרם פרסום ההודעה.

תמונת לפני - עצם לסת הסובל מהדלדלות עצם / צילום: תמונה פרטית
 תמונת לפני - עצם לסת הסובל מהדלדלות עצם / צילום: תמונה פרטית

תמונה אחרי - עצם הלסת לאחר השלמת החסר בעצם של בונוס / צילום: תמונה פרטית
 תמונה אחרי - עצם הלסת לאחר השלמת החסר בעצם של בונוס / צילום: תמונה פרטית

ניסוי קליני מוצלח

מניית בונוס איבדה כ-20% מערכה בשנה האחרונה למרות שהחברה הגיעה למספר אבני דרך משמעותיות, ביניהן הצלחה בניסוי בכמה עשרות מטופלים אצלם שוקמה עצם הלסת, וכן קבלת אישור למכשור רפואי המשמש להזרקת תאי הגזע שלה (אם כי עדיין לא ניתן להשתמש במכשיר בטרם ינתן אישור לתאי הגזע עצמם ולשילוב בינם לבין המכשיר).

לפני כחודשיים, גייסה בונוס ביוגרופ כ-5 מיליון שקל ממשקיעים פרטיים, רובם רופאים מחו"ל. הגיוס בוצע לפי מחיר של 0.5 שקל למניה, בדומה לגיוס הנוכחי ו20% מעל מחיר השוק היום.

בונוס, שהוקמה על ידי ד"ר שי מרצקי, שהיה גם היזם הטכנולוגי של חברת פלוריסטם, מפתחת את המוצר שלה לשיקום לסת וגם לשיקום עצמות גפיים. על פי הערכות החברה, השוק העולמי של שיקום עצם, נאמד כיום ביותר מ- 8 מיליארד דולר. הפתרונות האלטרנטיביים הקיימים כיום, הינם ניתוח לקצירת עצם ממקום אחר בגופו של המטופל, ביחד עם כלי הדם ההיקפיים שלה, והשתלתם באזור החסר בעצם של המטופל. קיימים גם תחליפי עצם מלאכותיים, אולם הם אינם מעודדים צמיחה של עצם טבעית וחיבור של השתל לעצם הטבעים, ולכן אינם מצליים להביא לריפוי מלא של העצם. במוצר של בונוס הכולל תאים חיים, אמור לגרום לרפוי מלא יותר של העצם. כאמור, החברה הצליחה להדגים את התהליך בטיפול בלסת אנושית, ובעבר בבעלי חיים.

לדברי החברה, במקביל לעריכת המחקר הקליני הראשון, פיתחה דור שני של שתל עצם בהזרקה, שהינו מתקדם יותר, מיוצר בתוך פרק זמן קצר יותר, במעורבות מופחתת של כוח אדם, בעלות מופחתת ובהתאמה לייצור תעשייתי המוני.

החברה עורכת בימים אלה ניסוי בדור החדש הם בהשלמת חסר בעצם הלסת והן באיחוי גפיים במקרים של חוסר רב בעצם.

בראיון ל"גלובס" לפני מספר חודשים אמר מרצקי כי: "במקום לגדל עצם גדולה, עברנו לגדל אלפי או עשרות אלפי חתיכות קטנות בגודל של 400-500 מיקרון. הם נראים כמו גרגרי חול אבל הם חומר חי, כל אחד מהם הוא חלקיק עצם חי, למעשה גרעין חדש לצמיחה של עצם, שבהדמיות אפשר לראות שאין הבדל בינה לבין העצם המקורית. הפכנו את כל הטיפול מאירוע מאוד מורכב של השתלה, ניתוח של שעות, לטיפול בהזרקה.

"כיוון שכל אחד מהחלקיקים האלה הוא חי ומכיל עשרות מיליוני תאים הוא גדל ובהדרגה הגרגרים מתחברים לעצם חיה ומתפקדת, בתאימות מלאה עם הגוף של החולה כי אני מגדל את חלקי העצם מתאי גזע שדגמנתי מהחולה עצמו, בתהליך ללא כאבים".