הסטארט-אפ הישראלי-אמריקאי אפסגון גייס 16 מיליון דולר לאיתור שגיאות באפליקציות ענן

אפסגון הוקמה ב-2017 ע"י ניצן שפירא ורן רבנזפט, ועד היום גייסה כ-20 מיליון דולר בסך-הכול • הפלטפורמה שפיתחה החברה מספקת ניתוח אוטומטי מלא של אפליקציות ענן בסביבת מיקרו-סרוויסים

מייסדי אפסגון, ניצן שפירא ורן רבנזפט / צילום: אביב קורט
מייסדי אפסגון, ניצן שפירא ורן רבנזפט / צילום: אביב קורט

הסטארט-אפ הישראלי-אמריקאי אפסגון (Epsagon), המפתח פלטפורמה לזיהוי ותיקון תקלות באפליקציות ענן, הודיע היום (ה') על השלמת סבב גיוס של 16 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן USVP והשתתפו בו המשקיעים מסבב הסיד של החברה, הקרנות לייטספיד ונצ'ר פרטנרס ו-StageOne ונצ'רס.

אפסגון הוקמה ב-2017 על ידי ניצן שפירא ורן רבנזפט, ועד היום גייסה כ-20 מיליון דולר בסך-הכול. צוות החברה מונה כ-30 עובדים, מתוכם 20 בתל אביב והיתר במשרדיה במטה בניו יורק ובסן פרנסיסקו. בעקבות הגיוס, הנהלת החברה מתכננת לשכור 30 עובדים נוספים, מרביתם עובדי שיווק ומכירות למשרדיה בארה"ב. הנהלת החברה סירבה לחשוף את הכנסותיה השנתיות ואת מספר לקוחותיה.

הפלטפורמה שפיתחה החברה מספקת ניתוח אוטומטי מלא של אפליקציות ענן בסביבת מיקרו-סרוויסים. מיקרו-סרוויסים הם שרתים קטנים שכל אחד מהם מיועד לביצוע משימה אחרת בתפוקה מקסימלית, ובכך עובדים באופן יעיל יותר משירות רגיל.

הפלטפורמה, הנמכרת במודל של תוכנה כשירות, מיועדת לחברות הפועלות במבנה של צוותי DevOps, המפתחות אפליקציות על סביבת ענן מבוזרת, לרוב במבנה של קונטיינרים וסרברלס (שרת ענן המנוהל באופן מלא על ידי ספקית הענן). כל צורות העבודה הללו, אשר נכנסו לעולם התוכנה בשנים האחרונות, מאפשרות פיתוח מהיר ודינאמי יותר של תוכנה, אך מרחיקות את המתכנתים מתשתית סביבת העבודה שלהם, ובכך מקשות על איתור ותיקון של תקלות.

בגלל האופי המבוזר של הקוד ושל סביבת העבודה, איתור, זיהוי ופתרון של תקלות באפליקציות מסוג זה הופך למסורבל. "שירותים מבוזרים בענן מאפשרים לחברות וארגונים לבנות אפליקציות מהר מאי פעם; אבל להבין מה באמת עובד ומה לא, נשאר בגדר אתגר", נמסר מטעם ניצן שפירא, מנכ"ל ומייסד החברה, בהודעתה על הגיוס. באפסגון מציעים לחברות לפתור להן את הקושי הטכני הזה, בטענה שזה יעזור לצוותי ה-DevOps שלהן להפנות את מלוא משאביהם לפיתוח של תהליכים עסקיים.