חשבון סטודנט – מה מציע כל בנק


לסטודנטים רבים תקופת הלימודים היא תקופה מאתגרת מבחינה פיננסית, מהם מקורות המימון שיכולים לעזור בתקופה זו, ואילו הטבות מציעים הבנקים?

סטודנטים מסיימים תואר / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
סטודנטים מסיימים תואר / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

בקרוב תחל עוד שנה של לימודים במוסדות האקדמיים. שכר לימוד של שנה אקדמית הוא כ-10,400 שקל במקרה של אוניברסיטה, ובמכללות פרטיות סכום זה יכול לעמוד על פי שלושה ואפילו פי ארבעה. בנוסף לעלות של שכר הלימוד, יש לסטודנטים הוצאות מחיה - תקופה זו כמעט בלתי אפשרי לשרוד ללא עזרה כלכלית.

נקודת פתיחה אחת שעוזרת חלקית להתמודד עם תקופה זו היא כספי הפיקדון הצבאי אותם ניתן לנצל למספר מטרות, כולל לימודים במוסדות להשכלה גבוהה. דמי הפיקדון הם בסכומים לא מבוטלים- בין 10,000 שקל ל-27,000 שקל תלוי תפקיד ותקופת שירות. סכומים אלו יפים, אך הם לא יכסו לנו את כל תקופת התואר. גם כספי המענק הצבאי יכולים לשמש לכל מטרה, כולל לימודים. סטודנטים רבים עובדים בתקופת הלימודים, במשרה חלקית, ומנסים לכסות את ההוצאות השוטפות באמצעות העבודה- דבר שלא תמיד אפשרי במיוחד בתקופת מבחנים. אז מה עוד אפשר לעשות? ניתן לבדוק על הלוואת סטודנטים מהבנק.

הלוואות סטודנטים מאופיינות לרוב עם תנאים נוחים וריבית נמוכה על ההלוואה. בדקנו עבורכם כמה הצעות נוכחיות של הבנקים בישראל עבוד סטודנטים:

בנק הפועלים

בנק הפועלים מציע חשבון סטודנט לבני 18-35. מבחינת עו"ש הבנק מציע חשבון פטור מעמלות בסיסיות, מסגרת האשראי היא 2500 שקל או פי שניים שכר הממוצע של הסטודנט, הגבוה ביניהם. עם ריבית מועדפת. יש גם הנחה להזמנת פנקס צ'קים של 50% .

הבנק מאפשר הלוואה למימון שכר הלימוד לתואר הראשון ולתארים מתקדמים עד סכום של 25,000 ש"ח לשנת לימודים אחת או 75,000 ש"ח למשלמים מראש על כל התואר. הלוואה זו היא בריבית משתנה ואינה צמודה למדד, עד 84 תשלומים חודשיים הריבית תהייה ריבית פריים + 0.5% לשנה. אפשרות לדחיית הקרן בעוד שלוש שנים.

הלוואה נוספת היא לתואר ראשון לכל מטרה - עד 25,000 ש"ח בפריסה של עד 72 חודשים, הריבית היא בטווח פריים + 2.5%-3.5%.

הלוואות לתארים מתקדמים - עד 60,000 ש"ח בתנאים זהים.

בנק לאומי

בבנק השני בגודלו, לאומי, יש חשבון סטודנט המיועד לבני 18-34. מבחינת עו"ש הפטור לעמלות הוא לשלוש שנים. הבנק מקיים הסדרי הלוואות עם מוסדות אקדמיים שונים, ובעיקר מכללות.

הבנק מציע אפשרות לפיצול שוברי שכר הלימוד לעד שישה תשלומים, וזאת באמצעות מתן הלוואה בגובה שכר הלימוד, ללא ריבית או הצמדה. הלוואה נוספת היא הלוואה לכל מטרה בסכום של 3,000-10,000 ש"ח והחזר של עד 72 תשלומים עם אפשרות לדחיית התשלום על הקרן בעוד שנה או שלוש שנים. הריבית מתחילה מפריים + 0.5%.

בנק מזרחי-טפחות

במזרחי-טפחות מציעים לסטונדטים בני 18-35 פריסת שכר הלימוד ל-6 תשלומים שווים ללא ריבית והצמדה וכן כרטיס אשראי "סטודנט חופשי" - מסגרת אשראי מותאמת במיוחד לסטודנטים, כרטיס אשראי ישראכרט / כאל - פטור מדמי כרטיס לשלוש שנים בשיוך למועדון סטודנט מקנה הטבות, וכן פטור מעמלות בביצוע פעולות בנקאיות למשך 3 שנים.

הבנק מציע הלוואות לסטודנטים בסכום של עד 60,000 ש"ח עם תקופת החזר של עד 60 חודשים. ההלוואות הן בריבית פריים בלבד, כשהחזר ההלוואה הוא בצורה של תשלומים חודשיים עם אופציה לדחייה בשנה של החזר הקרן. בנוסף, יש אפשרות לבחור להצמיד את ההלוואה למדד או לדולר.

בנק דיסקונט

חשבון הסטודנט בתואר ראשון הוא לשלוש שנים לבני 18-32 וכולל פטורים מעמלות פעולה, הן באמצעות פקיד, לרבות שירות טלפוני, והן בערוץ ישיר הסטודנט זכאי גם לפטור מעמלת פנקסי צ'קים. דמי כרטיס אשראי הם בחינם, בתנאי שנעשה שימוש בלפחות 500 שקל.

הבנק מציע מספר סוגי הלוואות:

  1. הלוואה לפריסת שכר לימוד - הלוואה עד 20,000 ש"ח, ללא ריבית או הצמדה, משולמת עד לעשרה תשלומים חודשיים.
  2. הלוואה לתואר בראש שקט - הלוואה עד 30,000 ש"ח לשנה או 90,000 ש"ח לשלוש שנים והיא בהחזר של עד 96 תשלומים, עם אפשרות לדחות את הקרן לתקופה של עד שלוש שנים. הריבית על הלוואה הזו היא שקלית משתנה, שתלויה בתנאי החשבון ובפעילות הלקוח בבנק.
  3. הלוואה לכל מטרה - עד 50,000 ש"ח, החזר של עד 60 תשלומים, ריבים משתנה על בסיס פריים ואפשרות לדחיית החזרי הקרן בעוד שנתיים.

הלוואות אלו הם לתואר ראשון; לתארים מתקדמים ולדוקטורנטים יש הלוואות נוספות שכדאי לבדוק.

טיפ חשוב:

אל תיקחו הלוואה לפני שאתם בודקים את כל המאפיינים, הכוכביות והאותיות הקטנות שלה לעומק. תמיד קחו מרווח ביטחון כספי בחישוב יכולת ההחזר שלכם, כי תמיד יש הוצאות שיפגעו ביכולת ההחזר שלכם.

לא תמיד כדאי לקחת הלוואה בגובה של כל שכר הלימוד, תנסו לדאוג לכמה שיותר הכנסות במהלך הלימודים אם זה בעבודה במשרה חלקית או דרך מלגות וכן הלאה.

מדריכים נוספים מאתר הון:

הלוואה חוץ בנקאית יתרונות וחסרונות

הלוואה לכל מטרה

מה צריך לדעת לפני שלוקחים הלוואה

* המדריך נכתב על ידי מערכת אתר הון, מדריכים פיננסים. המידע והנתונים במדריך אינם מהווים המלצה לרכוש או למכור נכסים כלשהם; וכן אינם תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.