הרשויות בארה"ב יבדקו את רכבי טסלה בשל האצה לא רצויה

מנהל הבטיחות בכבישים בארה"ב מסר כי יבדוק 127 תלונות שהוגשו לאחרונה המבקשות לחקור אי סדרים הנוגעים להאצה לא רצויה של חלק מדגמי הרכב החשמלי • הדוח שהוגש כולל דיווחים על 110 תאונות שגרמו לפציעות של 52 אנשים

טסלה 3 / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב
טסלה 3 / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב

מנהל הבטיחות בכבישים בארה"ב (NHTSA) מסר אתמול (ו') כי יבדוק 127 תלונות שהוגשו לאחרונה המבקשות לחקור אי סדרים הנוגעים להאצה לא רצויה של חלק מדגמי יצרנית הרכב החשמלי.

התלונות שהוגשו לסוכנות הפדרלית יכולות להשפיע על כ-500 אלף מדגמי החברה שנמכרו בשנים האחרונות. הן מתייחסות לדגמי Tesla Model S שיוצרו בין השנים 2012-2019, דגמי Tesla Model X שיוצרו בין השנים 2016-2019 ודגמי Tesla Model 3 שיוצרו בשנים 2018-2019. הדוח שהוגש כולל דיווחים על 110 תאונות שגרמו לפציעות של 52 אנשים, כך לפי מנהל הבטיחות בדיווח של סוכנות הידיעות "רויטרס".

התלונות לא מתייחסות רק להאצה בנסיעות בכביש במצב הנסיעה רגיל או במצב הנסיעה הסמי אוטומטי - אלא גם בעת חניה. כך למשל, נהג מפנסילווניה שבארה"ב סיפר כי כאשר ניסה לחנות את רכבו בסמוך לבית ספר יסודי, רכבו האיץ באופן לא רצוי כך שהרכב נגע בגדר. 

הדיווח על התלונות מגיע בתקופה מאוד מוצלחת לטסלה. רק לאחרונה דווח ב"גלובס" כי החברה תיכנס לשוק בישראל, כאשר היא תשיק חנות פופ-אפ בקניון רמת-אביב. כמו כן, מניית טסלה  רשמה בשבועות האחרונים קפיצה של עשרות אחוזים ואתמול במסחר ננעלה על מחיר של כ-510 דולר.