מטבע לקנדוק: משה גברילוב מצטרף לחברת הקנאביס הרפואי

וגם: מלרן פרויקטים ומסחר פתחה את היום בבורסה בתל אביב

משה גברילוב / צילום: סיון פרג'
משה גברילוב / צילום: סיון פרג'

חברת אינטרקיור הודיעה על מינויו של משה גברילוב, לשעבר מנהל הסחר של טבע ישראל, לתפקיד חבר פעיל במועצת המנהלים של החברה הבת קנדוק. מניית אינטרקיור  עלתה היום (א') 0.5%, והחברה נסחרת לפי שווי של 433 מיליון שקל.

במסגרת תפקידו הקודם, גברילוב היה מהדמויות המשמעותיות ביותר בשיווק תרופות בישראל דרך ארגוני הבריאות הישראלים ובתי המרקחת. קנדוק השלימה בחודשים האחרונים את ההיערכות להסדרת הקנאביס החדשה, ומוצריה החלו להימכר בבתי המרקחת. כמו כן החלה החברה לאחרונה לייבא את מוצרי ה-THC הגבוה של חברת טילריי הקנדית, אשר ימכרו גם הם בבתי המרקחת בקרוב.

גברילוב יהיה אחראי בחברה על תחום הסחר ועל הפיתוח העסקי. מאינטרקיור נמסר כי: "החברה סבורה כי ניסיונו רב השנים של משה גברילוב בתחום הפארמה יסייע לה בפיתוח העסקי בארץ ובעולם, וזאת כחלק מאסטרטגיית התרחבותה וביסוסה כחברה גלובלית מובילה בתחום הקנאביס הרפואי".

גלי וינרב

הערבית הראשונה: מלרן פרויקטים ומסחר פתחה את היום בבורסה בתל אביב

את המסחר בבורסה בתל אביב פתחה הבוקר הנהלת מלרן פרויקטים ומסחר, זאת לרגל הנפקת איגרות חוב של החברה, שהיא הראשונה מהחברה הערבית שמגייסת חוב בבורסה.

מלרן, שהוקמה בשנת 2008 פועלת בתחום מתן אשראי לעסקים קטנים ובינוניים, עם התמחות במגזר הערבי-ישראלי, בהובלת המנכ"ל והמייסד ריאן מואנד. מהבורסה נמסר כי מלרן היא החברה ה-11 בענף השירותים הפיננסיים העוסקת באשראי חוץ-בנקאי בישראל. הענף כולל 9 חברות שהנפיקו מניות וחברת אג"ח אחת. שווי המניות של חברות אלו מסתכם כיום בכ-3.5 מיליארד שקל וכ- 8 סדרות אג"ח בשווי של כ- 800 מיליון שקל.

החברה ביקשה לגייס 70 מיליון שקל באג"ח לא צמודות ולאור ביקושים גבוהים מצד המשקיעים המסווגים הגדילה הגיוס ל-120 מיליון שקל. לחברה מדיניות חלוקת דיבידנד לפיה תחלק מידי שנה דיבידנד בשיעור של 30% לפחות מרווחיה השנתיים.

מואָנְד מסר: "אנו מודים לציבור המשקיעים על האמון הרב שנתן בנו ורואים בציבור כשותף אמיתי ואסטרטגי לצמיחת החברה. אין ספק שהבורסה מהווה פלטפורמה אידאלית עבורנו".

עוד השתתפו: דוד גרנות, יו"ר מלרן; שגיא עסיס, סמנכ"ל שיווק ומכירות פועלים אי.בי.אי; רוני שטרנבך, מנכ"ל עילדב; אמנון נויבך, יו"ר דירקטוריון הבורסה; איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה; וחני שטרית-בך, סמנכ"לית בכירה ומנהלת המחלקה הכלכלית בבורסה.

אמנון נויבך, ריאן מוהנד, איתי בן זאב ודוד גרנות / צילום: עומר מסינגר
 אמנון נויבך, ריאן מוהנד, איתי בן זאב ודוד גרנות / צילום: עומר מסינגר