חברת רדיאקשן המפחיתה נזקי קרינה בצנתור גייסה 18 מיליון דולר

את הגיוס הובילה קרן Innovahealth Partners, שהחליטה להגדיל חשיפה לישראל בעקבות אקזיט מוצלח ב-Orthospace

חברת Radiaction שפיתחה מערכת שמגינה על רופאים בצנתורים ופרוצדורות ניתוחיות נוספות המבוצעות בתנאים של קרינה מתמשכת, גייסה 18 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה Innovahealth Partners, קרן אמריקאית המשקיעה גם בישראל.

רדיאקשן הוקמה על-ידי היזם הסדרתי ד"ר אמיר בלסון ויונתן יפעת המשמש היום כמנכ"ל החברה. בלסון פעל בעבר בארה"ב ומכר שלוש חברות בסכום מצטבר של יותר מ-250 מיליון דולר, ביניהן NeoGuide Systems שנרכשה על ידי Intuitive Surgical ב-2009, Vascular Pathways שנרכשה ב-2015 על ידי C.R Bard Inc , Zipline Medical שנרכשה על ידי Stryker ב-2019. רדיאקשן היא החברה הראשונה שהקים בישראל. היא הוקמה בתוך חממת רד ביוטכנולוגיה. לפני הגיוס הזה גייסה החברה כ-6 מיליון דולר, ובין משקיעיה החברה גם קרן Sv Tech Ventures מעמק הסיליקון.

היום רופאים בחדרי צנתור ובחדרי ניתוח אחרים חשופים מאוד לקרינה. עליהם ללבוש חלוק עופרת אשר מגן על חלק מאיבריהם, אולם חלוקי העופרת הכבדים גורמים לכאבי גב חמורים האופייניים לכל הרופאים העוסקים בתחומים אלה, רובים לוקים בקטרקט בגלל הקרינה המגיעה לעיניים ושיעור גידולי המוח שלהם גבוה ביחס לאוכלוסייה הכללית, משום שראשם אינו מוגן.

החברה פיתחה מכשיר אשר מבודד את מקור הקרינה ולא את הרופא. כיום לא ניתן לבודד את מקור הקרינה כי המכשיר צריך לנוע סביב הפציינט ולצלם אותו מזוויות רבות. המכשיר של רדיאקשן מתכוונן גם הוא. בכל זווית שבה מתייצב מקור הקרינה, נשלפים קירות ההגנה באופן רובוטי כך שהם מקיפים את מקור הקרינה וחוצצים בין הקרינה לבין הרופא. מחקרים ראשוניים שערכה החברה הראו כי היא מפחיתה את רמות הקרינה בחדר הניתוח ביותר מ-90%.

קרן אינובה הלת', המנהלת כ-200 מיליון דולר, הצהירה כי תגדיל את החשיפה שלה לישראל, לאחר שהייתה שותפה לאקזיט ישראלי מוצלח בתחום - חברת אורתוספייס שנמכרה לסטרייקר האמריקאית בשנה שעברה בסכום של 220 מיליון דולר. זוהי ההשקעה הראשונה שהיא מבצעת בארץ מאז הצהרה זו.

יונתן יפעת, מנכ"ל ראדיאקשן, אמר היום, כי "הגיוס הנוכחי מהווה קפיצת מדרגה משמעותית לחברה ויאפשר לנו להביא את הטכנולוגיה פורצת הדרך שלנו לחדרי הצנתורים - לעבור מפיתוח לייצור, לגייס כוח אדם איכותי נוסף, להגדיל את מערך השיווק ואף לפתח מוצרים חדשים".

ד"ר אריאלה גולומב, דירקטורית מנהלת ב-InnovaHealth, אמרה כי: "התרשמנו מאוד מהצוות של ראדיאקשן ומהטכנלוגיה הייחודית שפיתחו. אנו מאמינים שההשקעה שלנו תאיץ משמעותית את הפיתוח העסקי והכניסה לשוק של החברה".