משרד השיכון יצא במכרזים לקניון ולשטחי תעסוקה בבית שמש

בחודש הבא ייסגרו שני מכרזים להקמת מבנים מניבים בעיר; האחד הינו פארק תעסוקה בשכונת המשקפיים בעיר, השני הוא קרקע לבניית קניון ובניין משרדים חדשים במרכז העיר

פארק התעסוקה כפיר בבית שמש / הדמיה: ויו פוינט
פארק התעסוקה כפיר בבית שמש / הדמיה: ויו פוינט

משרד הבינוי והשיכון פרסם שני מכרזים להקמת מבנים מניבים בבית שמש. במסגרת המכרז הראשון משווקת קרקע של 54 דונם להקמת פארק תעסוקה בשכונת המשקפיים והשני קרקע לבניית קניון ראשון ומגדל משרדים במרכז העיר. המכרזים ייסגרו בעוד כשבועיים. 

הפארק יכלול 62 אלף מ"ר לתעסוקה, וכמו כן יוקמו לצידו קאנטרי קלאב בשטח של כ-23 אלף מ"ר, ומרכז תיירות שצפוי לכלול מלונית ליולדות וכ-1,000 מ"ר לשטחי מסחר.

המכרז השני של המשרד הוא קרקע לבניית קניון ובניין משרדים חדשים. הקניון צפוי להשתרע על פני כ-28.7 אלף מ"ר; בסמוך לקניון ייבנה גם בניין משרדים בן 12 קומות, כ-15 אלף מ"ר שטחו עם קומת מסחר בקומת הקרקע.

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון בני דרייפוס הסביר כי "כיום מתגוררים בבית שמש כ-130 אלף תושבים, ובימים אלה ישנן כ-12 אלף יחידות דיור חדשות בעיר בתהליכי הקמה, כך שאוכלוסיית העיר צפויה להכפיל את עצמה בתור עשור. תוכנית משרד הבינוי והשיכון להקמת אזור מסחרי גדול וקניון בלב העיר, תעודד פתיחתם של מקומות עבודה נוספים, ותחזק את העיר, את תושביה ואת האזור כולו".

שרת הבינוי והשיכון ד"ר יפעת שאשא ביטון הסבירה כי "משרד הבינוי והשיכון שם דגש על מתן פתרונות הוליסטיים עבור ערים הנמצאות בהליכי פיתוח מהירים. בית שמש נהנית בשנים האחרונות מתנופת בנייה מאסיבית שתגדיל באופן ניכר את מספר תושביה. בניית שני המרכזים תבטיח את המשך פיתוחה ושגשוגה של העיר תוך יצירת אלפי מקומות תעסוקה ומרכזי קניות ופנאי, שיחזקו את כלכלתה של העיר ויהפכו אותה לאבן שואבת של עסקים ותרבות עבור תשובי העיר והיישובים סביבה".

לדברי ראשת העיר ד"ר עליזה בלוך "העיר בית שמש נמצאת בשנים האחרונות בתנופת פיתוח אדירה, ושדרוג והרחבת אזורי התעסוקה של העיר תופס חלק נכבד בתנופת ההתחדשות ומהווה חלק חשוב ומשמעותי בצמיחתה. בית שמש טובה לעסקים - העירייה מזמינה יזמים וחברות עסקיות לקחת חלק במכרזי משרד השיכון ומתחייבת לאפשר להם מסלול ירוק, ללא ביורוקרטיה וללא חסמים מיותרים".