תקשורת צורמת: עיתונאי "שיקגו טריביון" מנסים להחליף את בעלי העיתון

עיתונאי "שיקגו טריביון" מחפשים בעלים חדשים עקב החשש מפעולות עתידיות של קרן הגידור שהפכה באחרונה לבעלת המניות הגדולה בחברה

בניין מערכת העיתון "שיקגו טריביון" / צילום: shutterstock
בניין מערכת העיתון "שיקגו טריביון" / צילום: shutterstock

כתבים בעיתון "שיקגו טריביון" מנסים למצוא בעלים חדש לעיתון שלהם. הסיבה היא שהם חוששים מהתוכניות של קרן הגידור שהפכה לאחרונה לבעלת עניין בחברת המו"לות טריביון פבלישינג, הבעלים של העיתון.

אלדן, קרן גידור מניו יורק, הפכה לאחרונה לבעלת המניות הגדולה ביותר ב"טריביון". לאלדן יש מוניטין רע מאד בתעשיית העיתונות, בגלל היסטוריה של פיטורים והפקת רווחים בטווח הקצר מעיתונים אחרים שהיא מחזיקה.

"אנחנו עושים כמיטב יכולתנו לנסות לעצור אותם", אמר עובד בן 31 לשעבר ב"שיקגו טריביון".

בסוף השבוע פרסמו כמה כתבים בכירים ב"שיקגו טריביון" מאמר מערכת חריף שהתריע מפני ההשפעה של אלדן על העיתון.

בעבר כבר התקוממו עיתונים אחרים נגד קרן הגידור הזו. ב־2018 פרסם העיתון המקומי "דנבר פוסט" מאמרי מערכת וטורי דעה נגד אלדן וקרא למעבר לבעלות מקומית, אבל אלדן עדיין שולטת בעיתון הזה. כמה כתבים ועורכים שלו עזבו והקימו אתר חדשות דיגיטליות שנקרא "קולורדו סאן".

בשיקגו מנסים כתבי "הטריביון" לחפש משקעים מקומיים בצורה דומה בשבועות האחרונים ומגייסים בינתיים עמיתים שלהם בעיתון למאבק הזה. הם דיווחו על התקדמות מסוימת במגעים שלהם, אבל עם הסתייגות של "אנחנו לא בעסקי עשיית עסקאות". המטרה שלהם היא ליצור מודעות לסכנה של אלדן לכל עיתוני רשת טריביון.

אלדן העלתה את החזקתה בחברת טריביון ל־32% בחודש נובמבר האחרון. מאות מעובדי החברה פרסמו מכתב גלוי שהתריע מפני כוונותיה של קרן הגידור הזו.

מאמר המערכת נגד אלדן פורסם שלשום (א') באתר האינטרנט של "ניו יורק טיימס", תחת הכותרת "אנחנו לא מרטירים, אנחנו רק אוהבים עיתונות". המאמר מדבר על כך ש"האנשים הפגיעים ביותר באילינוי יאבדו שומר חזק שלהם, הפוליטיקאים המושחתים במדינה זו יהיו חופשיים לנצל ולבזוז, ושיקגו תאבד את הפורום המשותף שמחבר את תושביה ומחזק אותם", אם אלדן תבצע את תוכניות הרה־ארגון שלה בחברת טריביון.

בבולטימור שבמרילנד התארגנו עובדי העיתון "בולטימור סאן" של רשת טריביון למאמץ דומה להדוף את קרן הגידור אלדן, והם מנסים לאתר קונה לעיתון הזה שנוסד לפני 183 שנים.