920 מיליון שקל הועברו לחברת החשמל להסדרת החוב הפלסטיני

החוב הכולל של הפלסטינים לחברת החשמל הגיע ערב ההעברה ל-1.7 מיליארד שקל • בעקבות המהלך, חברת החשמל תפסיק את הניתוקים היומיים באספקת החשמל ללקוחותיה בשטחי הרשות הפלסטינית

יפתח רון-טל, יו"ר חברת החשמל / צילום: יוסי וייס, חברת החשמל
יפתח רון-טל, יו"ר חברת החשמל / צילום: יוסי וייס, חברת החשמל

920 מיליון שקל הועברו לחברת החשמל מחברת החשמל המזרח-ירושלמית (חמ"י). בעקבות העברת הסכום תפסיק חברת החשמל את הניתוקים היומיים באספקת החשמל ללקוחותיה בשטחי הרשות הפלסטינית, ניתוקים שהיא עורכת מזה מספר שבועות על בסיס יומיומי. החוב הכולל של הפלסטינים לחברת החשמל הגיע ערב ההעברה ל-1.7 מיליארד שקל, לגרסת חברת החשמל.

חברת החשמל הודיעה הבוקר (ד') כי לאחר שבועות של צמצום אספקת החשמל הסדירה לשטחי הרשות הפלסטינית בשל החוב, ובהמשך לדיונים אינטנסיביים שהתקיימו בין הצדדים, העבירה חמ"י 740 מיליון שקל לחברת החשמל, כחלק מצמצום החוב הנצבר שלה מצריכה בשטחי הרשות הפלסטינית מאז 2016. לסכום זה מתווסף סך של כ-180 מיליון שקל שהועברו לאחרונה במסגרת תיק הוצאה לפועל שפתחה החברה נגד חמ"י.

יו"ר חברת החשמל, יפתח רון-טל, מסר כי "מדובר בשלב משמעותי בצמצום החובות של חמ"י. הנהלת חברת החשמל פעלה בנחישות ובאחריות לגביית החובות, ומקדמת גם מהלך אשר משלב חשמול תחנות משנה חדשות ושדרוג איכות האספקה". בראיון ל"גלובס" אמר רון-טל כי על המדינה לקחת את החוב על עצמה, אם היא אינה מאפשרת לחברת החשמל לפעול בידיים חופשית לגביית החוב.

מחברת החשמל נמסר עוד כי החברה תמשיך במגעים עם חמ"י והרשות הפלסטינית להסדרת תשלום יתרת חובותיהן, ותפעל לגביית כל חוב כאמור בכל האמצעים העומדים לרשותה על-פי חוק.

מהלך זה של תשלום רוב החוב שנצבר מאז 2016 הוא פריצת דרך במגעים בין הצדדים ומהווה בסיס לפתרון כולל אליו שואפים הצדדים להגיע.