מניית הטכנולוגיה של זכיין פיצה האט בישראל מזנקת על רקע גיוס של 47 מיליון שקל באוסטרליה

דרגון טייל של אודי שמאי, המפתחת פתרונות תוכנה לאופטימיזציה של ניהול המשלוחים במסעדות מזון מהיר, מבקשת להיעזר בכספי הגיוס לחדירה לשוק האמריקאי

אודי שמאי, מייסד דרגון טייל / צילום: איל יצהר
אודי שמאי, מייסד דרגון טייל / צילום: איל יצהר

מניית החברה הישראלית דרגון טייל (Dragontail Systems) קפצה היום בבורסה האוסטרלית ב-33%, בעקבות גיוס הון שהיא מבצעת. דרגון טייל מפתחת ומשווקת פתרונות תוכנה המיועדים לאופטימיזציה של ניהול המשלוחים במסעדות מזון מהיר, והיא נסחרת לפי שווי של כ-34 מיליון דולר אוסטרלי, שהם כ-79 מיליון שקל. החברה הוקמה על-ידי אודי שמאי, שהקים וניהל בישראל את רשת דומינו'ס פיצה, והוא כיום הזכיין של רשת פיצה האט. דרגון טייל מנוהלת על-ידי עידו לבנון.

דרגון טייל דיווחה על חתימת הסכם להשקעה של 20 מיליון דולר אוסטרלי (כ-47 מיליון שקל), באמצעות הנפקת מניות בכורה להמרה לשלושה גופי השקעה: Eldridge Industries, ו-Goudy Park Capital, חברות השקעות מארה"ב; ו-Alceon Liquid Strategies שהיא בעלת המניות האוסטרלית הגדולה ביותר של דרגון טייל. כ-4.3 מיליון דולר מהסכום שיגויס ישמשו את דרגון טייל להחזר הלוואה ל-Alceon.

החברה מעדכנת שלפי ההסכם (שעדיין אינו הסכם מחייב), אלדרידג' שמובילה את סבב ההשקעה, תשקיע 10.5 מיליון דולר אוסטרלי ותסייע לדרגון טייל בכניסה שלה לשוק האמריקאי, משום שהיא מכירה היטב את הסקטור. חברת גאודי פארק תשקיע 5.5 מיליון דולר אוסטרלי, ו-Alceon תוסיף עוד 4 מיליון דולר אוסטרלי.

ההשקעה מתבצעת במחיר של 14.06 סנט אוסטרלי למניה, פרמיה של 26% על המחיר הממוצע ב-30 ימי המסחר האחרונים. עם זאת, ההנפקה הראשונית של דרגון טייל בבורסה האוסטרלית בדצמבר 2016 בוצעה במחיר גבוה יותר, של 20 סנט למניה, והנפקה משנית בוצעה ב-22 סנט למניה; כמו כן, באוקטובר 2018 היא גייסה סכום של 6 מיליון דולר אוסטרלי מחברת ההשקעות Tiger Global Management לפי מחיר של 18.7 סנט למניה.

לדברי החברה, הגיוס הנוכחי יהיה הגדול ביותר מאז הקמתה והוא יאפשר לה להרחיב את פעילותה הגלובלית, ובפרט להיכנס לשוק האמריקאי. הגיוס כפוף למספר תנאים, כולל בדיקת נאותות ואישור בעלי המניות.

"לדרגון טייל הוצעו מספר חלופות למימון בחודשים האחרונים, ולאור הפוטנציאל החזק בארה"ב, נבחרה האפשרות להשיג מימון שם", מסר המנכ"ל לבנון. "המימון יאפשר לחברה משאבים פיננסיים חזקים שנדרשים לה לצורך השגת שאיפות הצמיחה. ללא ספק, השוק האמריקאי מהווה פוטנציאל עצום לחברה, ואנחנו בטוחים שהשותפים האסטרטגיים בגיוס הזה יסייעו לנו להשיג את היעד".