שופרסל | בלעדי

שופרסל מתמודדת במכרז להפעלת הקנטינות של שירות בתי הסוהר

רשת המזון מבקשת מהספקים שלה הנחות גדולות על מוצרים, כדי לשפר את הצעתה

מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן / צילום: איל יצהר
מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן / צילום: איל יצהר

שופרסל מתמודדת במכרז על הפעלת הקנטינות של שירות בתי הסוהר - כך נודע ל"גלובס". רשת הקמעונאות הגדולה בישראל, שמפעילה ביחד עם רשת הפארם שלה כ-365 חנויות בפריסה ארצית, מבקשת כעת להגדיל את היקף המכירות שלה באמצעות כניסה לתחומים חדשים.

רשת המזון, בניהולו של איציק אברכהן, מתמודדת בימים אלה על מכרז שיאפשר לה באמצעות הפעילות שהקימה לפני כ-3 שנים - "שופרסל עסקים", שמתמחה במכירה סיטונאית למכולות ולעסקים - לזכות בתוספת מכירות של כ-200 מיליון שקל, במסגרת הפעלת הקנטינות הפועלות במתקני השב"ס. היקף המכירות השנתי של שופרסל עומד על כ-12.5 מיליארד בשנה.

מדובר במכירת מוצרים במרכזי המכר המיועדים לאסירים, סגל ומבקרים בשירות בתי הסוהר ומשטרת ישראל. תקופת המכרז היא לשנתיים, עם אפשרות להארכה בשנה נוספת. המועד האחרון להגשת הצעות במסגרת המכרז הוא 3 בפברואר.

על-מנת להשתתף במרכז, נדרשים המתמודדים, בין היתר, להתחייב למחיר קבוע שבו נוקב שירות בתי הסוהר, כשכל מציע נמדד על-פי גובה ההנחות שהוא מסוגל להציע על המוצרים הללו. מחירי המוצרים הבסיסיים מתעדכנים על בסיס סקר מחירי שוק של המותגים הנמכרים, המתבצע ברשתות הדיסקאונט והצמדה למדד.

בין היתר, המכרז כולל התקשרות עם הרשות הפלסטינית, שמעבירה תקציב ישיר עבור האסירים הביטחוניים השוהים בישראל. הרשות הפלסטינית מעבירה תקציב ישירות לחשבון מיוחד של המפעיל - במקרה הזה שופרסל, אם תזכה - עם הקצאה כספית של 400 שקל בחודש לאסיר, כנגד חשבונית שמוציא המפעיל לרשות. בנוסף לסכום הקבוע הזה, רשאים האסירים לרכוש בסכום של כ-1,800 שקל.

על-פי גורמים בענף, שופרסל פנתה באחרונה לספקיות המזון על-מנת לבקש מהן הנחות עמוקות יותר עבור המוצרים הללו, באופן שיסייע לה לזכות במכרז. בחלק מהמקרים עשוי שיעור ההנחה להיות גדול יותר מזה שניתן על מוצרים שנמכרים בסניפיה. מדובר במכירה של מוצרי מכולת, כגון חטיפים וממתקים, מוצרי חלב, משקאות קלים, טואלטיקה וניקוי, שימורים ועוד, אך אינה כוללת מזון טרי, כמו פירות וירקות, בשר, דגים ועופות.

במכרז של השב"ס מצוין כי מחזור המכירות במערך מרכזי המכר לאסיר עמד ב-2018 על כ-150 מיליון שקל. ב-2019 חלה ירידה בעקבות שחרור 1,000 אסירים. ככל ששופרסל תצליח לזכות במכרז, היא תהנה מתוספת נאה למחזור המכירות שלה, שכיום הוא סטגנטי יחסית בחנויות הוותיקות.

הפעילות של "שופרסל עסקים" מיועדת למכירה שאינה קמעונאית כי אם סיטונאית. במסגרתה הקימה שופרסל חנות בעיר יבנה, שמוכרת מוצרים לבעלי עסקים קטנים במחירים נמוכים מאלה שנמכרים ברשתות הקמעונאות שבהפעלתה.

לפני כשנתיים אמר מנכ"ל שופרסל אברכהן כי הפורמט יהיה ממנועי הצמיחה המשמעותיים לשופרסל ולשוק. בהמשך צפויה שופרסל לפתוח תחת הפעילות הזו שש חנויות נוספות. בנוסף, שופרסל מוכרת סחורה גם למשרדים ומוסדות גדולים, אשר אליהם היא מספקת סחורה מסל רחב של ספקים במחירים מוזלים.

משופרסל לא נמסרה תגובה לדברים.