רייסדור תקים שני מגדלי משרדים ברחוב הלח"י בבני ברק

החברה זכתה במכרז של רמ"י לקרקע בשטח 4 דונם ברחוב • היא תשלם עבורו 55 מיליון שקל • ביוני 2019 רכשה החברה קרקע סמוכה עם שותפה ב-57 מיליון שקל

מתחם רייסדור בבני ברק / צילום: טיטו אדריכלים
מתחם רייסדור בבני ברק / צילום: טיטו אדריכלים

חברת הנדל"ן "רייסדור יזמות", בניהולו של יקי רייסנר, זכתה במכרז של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לקרקע בשטח 4.2 דונם בייעוד של מסחר ותעסוקה ברחוב לח"י, באזור צפון בני ברק. החברה תשלם סכום של כ-55 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח עבור השטח. באופן מפתיע רייסדור הייתה החברה היחידה שניגשה למכרז.

שטח המגרש כלול בתוכנית תמ"ל 1045 המתפרשת על שטח של כ-788 דונם. השטח נמצא בין נחל ירקון, דרך אם המושבות, רחוב מבצע קדש וכביש 4. מדובר באזור שהיה מיועד לתעסוקה על פי תכנית מאושרת (בב/572), ועבר שינוי יעוד כך שבחלקו הוא יאפשר מגורים עבור תושבי בני ברק.

רכישת הקרקע מתבצעת כחצי שנה לאחר שהחברה רכשה מגרש סמוך. ביוני 2019 זכתה החברה, יחד עם חברת יוסף מוריס, במכרז של רמ"י על מגרש ברחוב לח"י בשטח של כ-4 דונם. זאת לאחר שהציעו עבורו 57 מיליון שקל (כולל הוצאות פיתוח. הזכייה האחרונה מאפשרת לחברות לממש תוכנית להקים על שני המגרשים (כ-8 דונם) שני מגדלי משרדים בני 21 קומות, שיכילו גם מסחר וחניון תת קרקעי. לדברי רייסנר, אזור זה אמור להוות תחרות לרמת החי"ל, תוך שהוא נהנה מהקרבה לתחנת הרכבת החדשה שתוקם בעתיד באזור, ומקירבה לגשר הרלינג הנבנה בימים אלו, שעתיד לחבר בין צפון בני ברק לרמת החי"ל.

"רייסדור יזמות" הינה חברת ייזום בעלת התמחות בהקמת שכונות מגורים ומרכזי מסחר. בשנים האחרונות בנתה החברה בין היתר שלושה מתחמי "מחיר למשתכן" בבאר שבע, קריית גת ובית שמש, וכן את מרכז רייסדור באלעד.