החברות הכי שוות: פאלו אלטו, טבע ואלטיס בין מקומות העבודה הטובים ללהט”בים

כך לפי סקר שערך ארגון Human Rights Campaign הפועל לזכויות הלהט"ב בארה"ב • מקומות עבודה טובים אחרים לקהילה כוללים את אמזון, אפל, וולמארט ולא מעט חברות תרופות

ניר צוק. ירידה חדה בשכר / צילום: תמר מצפי
ניר צוק. ירידה חדה בשכר / צילום: תמר מצפי

686 חברות וארגונים זכו בציון מושלם בקטגוריה "מקום העבודה הטוב ביותר לקהילת הלהט"ב", בסקר שערך ארגון Human Rights Campaign הפועל לזכויות הלהט"ב בארה"ב. בין החברות גם ישראלית אחת וכמה בעלות זיקה לישראל: חברת התרופות טבע, חברת הסייבר פאלו אלטו, IFF המייצרת תמציות טעם ונסחרת בבורסה המקומית לאחר שרכשה את פרוטרום, חברת הטכנולוגיה אנבידיה שהודיעה על רכישת מלאנוקס וחברת התקשורת אלטיס USA שבשליטת פטריק דרהי, בעלי חברת הוט. מקומות עבודה טובים אחרים לקהילה כוללים את אמזון, אפל, וולמארט ולא מעט חברות תרופות, טכנולוגיה, אוניברסיטאות וגופים פיננסיים בארה"ב.

הסקר נערך מדי שנה מאז 2002, ובוחן את החברות על-פי שלושה קריטריונים: מדיניות אי-אפליה בכל רחבי הארגון, שוויון בהטבות לעובדים הלהט"בים ומשפחותיהם, ותמיכה בתרבות של הכללה ואחריות חברתית. החברות שנבדקו כוללות את 500 החברות הציבוריות הגדולות בארה"ב (Fortune 500) וכן את 200 פירמות עורכי הדין הגדולות ומאות חברות ציבוריות ופרטיות בגודל בינוני וגדול. כאמור, 686 קיבלו ציון 100, לעומת 13 בלבד שזכו לציון המושלם בסקר הראשון לפני 18 שנה. בין 20 החברות הגדולות ביותר שנבדקו, 13 קיבלו ציון 100; בין יוצאות הדופן שלא הצטיינו נמצאות ברקשייר הת'וואי של וורן באפט, קוסטקו ואקסון מובייל.

לדברי עורכי הסקר, התוצאות מצביעות על צמיחה בכל מדד כמעט. "שוויון הוא עסק טוב", הם כותבים ומנמקים: "להיות עסק שמכליל את קהילת הלהט"ב הוא יתרון בגיוס עובדים ושימורם, ובסופו של דבר טוב גם לשורה התחתונה".