אינטל עקפה את תחזיות ההכנסות והרווח ברבעון: המניה קופצת במסחר המאוחר

פעילות השבבים לחוות השרתים דחפה את אינטל להכנסות של 20 מיליארד דולר - כמיליארד דולר מעל לתחזיות האנליסטים • ההכנסות הרבעוניות משקפות צמיחה של 8% לעומת הרבעון המקביל, הרווח הנקי עלה ב-1% • מובילאיי סיימה את 2019 עם הכנסות של 879 מיליארד דולר וצמיחה של 26%

בניין אינטל / צילום : צילום: Reuters, Ronen Zvulun
בניין אינטל / צילום : צילום: Reuters, Ronen Zvulun

ענקית השבבים אינטל המעסיקה הגדולה ביותר בהייטק הישראלי, דיווחה על דוחות טובים מהצפוי לרבעון הרביעי של 2019, הן בשורה העליונה והן בשורת הרווח. הכנסות החברה הסתכמו ב-20.2 מיליארד דולר, עלייה של 8% לעומת הרבעון המקביל. תחזית האנליסטים הייתה להכנסות של 19.23 מיליארד דולר. את שנת 2019 סיכמה אינטל עם צמיחה של 2%.

בשורה התחתונה דיווחה אינטל על רווח של 1.52 דולרים למניה, לעומת תחזית האנליסטים לרווח של 1.25 דולרים למניה. הרווח הנקי הכולל עמד על 21.8 מיליארד דולר, עלייה של 1% לעומת הרבעון המקביל. החברה נסחרת לפי שווי של 286 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה עלתה ב-32% בשנה האחרונה. לאחר המסחר עולה המניה ב-6%. ברבעון הנוכחי החברה צופה כי תציג צמיחה של לא פחות מ-18% והכנסותיה החזויות יעמדו על 19 מיליארד דולר, אך כאמור, מדובר בעלייה זמנית, שכן בסיכום שנתי החברה הצמיחה בשיעור חד ספרתי נמוך. 

באינטל צופים כי בשנה הנוכחית תציג החברה הכנסות של 73.5 מיליארד דולר, צמיחה של 2% - בדומה לשנה החולפת. האנליסטים כיוונו נמוך יותר, להכנסות של 72.2 מיליארד דולר.

פעילות ה-PC תרמה הכנסות של 10 מיליארד דולר, עלייה של 2% לעומת הרבעון המקביל ומעל התחזיות להכנסות של 9.75 מיליארד דולר. זאת לאחר תקופה מאתגרת שבה אינטל התקשתה לעמוד בקצב הייצור ואיבדה נתח שוק ל-AMD. אינטל נהנתה מרבעון טוב בשוק המחשבים האישיים, שנבע בין השאר מכך שמיקרוסופט הפסיקה לתמוך בווינדוס 7, דבר שדחף רבים לשדרג את המכשירים שלהם. כמו כן, יש הערכות שבגלל הקשיים של אינטל לספק שבבים לשוק, חלק מהמכירות עברו לרבעון הנוכחי. 

מה שהוביל את הרבעון הטוב של אינטל הייתה פעילות הדאטה סנטרס, שצמחה ב-19% ל-7.2 מיליארד דולר - כ-800 מיליון דולר מעל התחזיות.

החוזקה בפעילות זו נובעת מהביקוש הגבוה של ספקיות הענן לשבבים. פעילות השבבים ל"אינטרנט של הדברים" (IoT) הניבה הכנסות של 920 מיליון דולר, עלייה של 13% לעומת הרבעון המקביל, הודות לביקוש בתחום התחבורה והקמעונאות. פעילות מובילאיי סיכמה את השנה עם הכנסות של 879 מיליארד דולר, צמיחה של 26%. ברבעון הרביעי הצמיחה הייתה בקצב מהיר יותר, של 31%.

בחודש שעבר הודיעה אינטל על רכישת הסטארט-אפ הישראלי הבאנה לאבס, שמאחוריו עומד אביגדור וילנץ, תמורת 2 מיליארד דולר. הבאנה היא חברת שבבים, שפיתחה שני שבבים המיועדים לשני סוגי המשימות העיקריים של בינה מלאכותית - שלב האימון ושלב היישום. הרכישה אמורה לחזק גם את פעילות הדאטה סנטרס של אינטל והיא חלק מתחרות עולמית על עולם השבבים, ששותפות לו כמה מענקיות הטכנולוגיה, כאשר באופן ישיר אינטל מתחרה באנבידיה.