הבנק הדיגיטלי חושף את מנהליו ומדווח: נתחיל לפעול במחצית השנייה של 2021

הבנק הדיגיטלי בשליטת מריוס נכט ואמנון שעשוע חבר לטאטא ליצירת מערכת מחשב ונערך לגיוס הון

מריוס נכט / צילום: תמר מצפי
מריוס נכט / צילום: תמר מצפי

חודשים ספורים לאחר שבנק ישראל אישר את הקמת הבנק הדיגיטלי, שבשליטת מריוס נכט ואמנון שעשוע, הודיע הבנק המיועד כי חתם על "הסכם התקשרות אסטרטגי עם ענקית המחשוב טאטא, והשלים את גיוס צוות ההנהלה". הבנק עומד לפני גיוס הון חיצוני, מעבר למייסדים, וגם מתחייב לראשונה על מועד התחלת מתן שירות לציבור הרחב: לפחות בעוד כשנה וחצי, ב"מחצית השנייה של 2021".

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, והמפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר, נתנו בספטמבר האחרון אור ירוק לבנק הדיגיטלי של נכט, ממייסדי צ'ק פוינט, שאליו שעשוע שנמנה על מייסדי ומנהלי מובילאיי ואורקם. זה הבנק העצמאי החדש הראשון שמקבל אישור רגולטורי זה 41 שנה. בספטמבר העריכו בבנק המרכזי, כי הבנק החדש יחל לתת שירותים פיננסיים לציבור הרחב אי שם במהלך 2021".

עוד מגלים בבנק החדש, כי "ההון העצמי של הבנק, כפי שאושר על ידי בנק ישראל, יהיה כ-120 מיליון דולר (כ-415 מיליון שקל, ר"ש), מתוכם נכט ושעשוע השקיעו 60 מיליון דולר (בחלקים שווים) כבעלי שליטה. יתרת ההון תגויס בעתיד הקרוב ממשקיעים פרטיים מהארץ ומחו"ל".

עוד הם מגלים כי הבנק ממשיך בגיבוש השדרה הניהולית שלו, כש"הוא צפוי עד סוף השנה לגייס עשרות עובדים חדשים נוספים". עד כה היה ידוע כי מנכ"ל הבנק הוא גל בר דעה, שנמנה על מייסדי פפר של לאומי, והיו"ר הוא שוקי אורן, שכיהן בעבר כחשכ"ל, כמנכ"ל בנק לאומי שווייץ וכמנכ"ל קרדן אן.וי.

סמנכ"לית הכספים והסיכונים היא נטע אברהמוב-ביטן שעד לאחרונה הייתה שותפה וראש מגזר בנקאות, ניהול סיכונים ורגולציה ב-PwC ולפני כן הייתה, בין היתר, חברת הנהלה בבנק אגוד. אליהם יצטרף אריק צ'יקוטאי, שהיה בלאומי ויכהן בבנק החדש כסמנכ"ל הבנקאות. סמנכ"ל השיווק, המכירות והפיתוח העסקי של הבנק החדש הוא רועי קציר שהיה בעבר בבנק הפועלים ולאחר מכן בשופרסל. מנהלים אחרים בבנק החדש הם סמנכ"לית משאבי אנוש, דנה מטלון-גורן, וסמנכ"ל מערכות מידע, גיל רשמן, שגם היה בפפר.

על פי התוכנית העסקית שאותה הציגו היזמים לפיקוח על הבנקים, בכוונתם להקים בנק דיגיטלי, ללא סניפים, ולהתמקד במתן שירותי בנקאות למשקי בית, ובכלל זה העמדת אשראי, קבלת פיקדונות, ניהול חשבונות עו"ש, ומתן שירותי קניה ומכירה של ניירות ערך. 

***גילוי מלא: מריוס נכט הוא בן הזוג לשעבר של ענת אגמון, מבעלות השליטה ב"גלובס"