הליכוד: לא נשתתף בדיוני המליאה להקמת ועדת הכנסת

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, הודיע על כך בטוויטר וכתב: "לא ניקח בזה חלק ולא נשתף פעולה בקמפיין הבחירות שלהם 'רק לא ביבי'"

ח"כ מיקי זוהר / צילום: דוברות הכנסת
ח"כ מיקי זוהר / צילום: דוברות הכנסת

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהרהודיע היום (א') כי הליכוד ושאר מפלגות הבלוק לא ישתתפו בדיונים במליאת הכנסת ביום ג' הקרוב, בהם תוקם ועדת הכנסת. 

"הקואליציה לא תשתף בדיוני המליאה", כתב זוהר בטוויטר. "האופוזיציה מתנהלת בצורה מחפירה ודורסנית באמצעות רוב מקרי שהושג על-ידי כחול לבן. התנהגות שלהם היא בניגוד לכל הכללים מיום הקמת הכנסת, וזו אינה דרכנו. לא ניקח בזה חלק ולא נשתף פעולה בקמפיין הבחירות שלהם 'רק לא ביבי'".

יצוין כי בכנסת ה-22 לא קיימת קואליציה ו/או אופוזיציה, שכן אף אחד מן הצדדים לא הצליח להקים קואליציה מאז אפריל 2019, ולכן ח"כ זוהר מדבר בשם "קואליציה" שאינה קיימת בפועל. אולם דברים מתייחסים לתיאום שהליכוד מבצע עם ש"ס, יהדות התורה, וסיעות הימין ('ימינה').

זוהר צייץ ביחס לדיון במליאה שעניינו הקמה טכנית של ועדת הכנסת. אך לא פירט אם גם בדיונים בוועדה עצמה, דיונים האמורים להחל בימים רביעי וחמישי השבוע, הם ישתתפו או יעדרו.

מכחול לבן נמסר בתגובה להחלטת הליכוד שלא להשתתף בדיון בבקשת החסינות: "חבל שראש ממשלת המעבר ממשיך לבזות את כנסת ישראל ואת המשטר הדמוקרטי ומסרב שגם אנשיו ישתתפו בדיון בבקשת החסינות, חסינות שהוא יזם וביקש כדי להימלט מהדין. נתניהו ביקש דיון בחסינותו - נתניהו יקבל".

ח"כ רויטל סויד, ראש צוות התגובות של מפלגת העבודה-גשר, מסרה: "רוצה הליכוד להחרים את הדיון במליאה? אהלן וסהלן, זכותו. רק נשוב ונאמר, אי-אפשר להחזיק את המקל מכל הקצוות - גם לבקש דיון חסינות, גם לעשות הכול כדי להימנע מהדיון, וגם לטעון בהמשך שהדיון לא היה הוגן. הדיון נקבע ויתקיים כחוק ויצא לדרך אתכם או בלעדיכם. הבחירה בידיכם".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, מסר: "נתניהו לא יבוא להסרת החסינות, אבל הסרת החסינות תבוא אליו. נוודא שהמושחת יעמוד לדין על פשעיו".