מישורים: רווח של כ-33 מיליון שקל ממימוש נכס במיאמי

כשנה לאחר שנרכש מישורים מעדכנת על מימוש מוצלח של אחד מנכסיה בארה"ב • מדובר, לפי מישורים, בחניון מסחרי במרכז העיר (דאון טאון) מיאמי בפלורידה, אותו היא צפויה למכור תמורת כ-104 מיליון שקל

גיל בלוטרייך / צילום: איל יצהר, גלובס
גיל בלוטרייך / צילום: איל יצהר, גלובס

על רקע מאבק השליטה הנמשך בחברת הנדל"ן מישורים, בין השותפים גיל בלוטרייך ואלכס שניידר, עדכנה היום (א') החברה על מימוש מוצלח של אחד מנכסיה בארה"ב, ברווח צפוי של כ-33 מיליון שקל לפני מס, וזאת כשנה לאחר שנרכש. רווח זה הוא בניכוי חלקו של השותף המקומי של מישורים  באותו נכס. מדובר, לפי מישורים, בחניון מסחרי במרכז העיר (דאון טאון) מיאמי בפלורידה, אותו היא צפויה למכור תמורת כ-104 מיליון שקל (כ-30 מיליון דולר), אחרי שבדצמבר 2018 נרכש על-ידה תמורת כ-63 מיליון שקל (כ-18 מיליון דולר) - שווי דומה לזה שלפיו הוא רשום בספריה (כ-64 מיליון שקל).

במישורים עדכנו הבוקר כי החברה חתמה על הסכם למכירת מלוא זכויותיה בנכס, בעסקה הכפופה להשלמת בדיקת נאותות על-ידי הרוכש, במהלך 60 יום ממועד החתימה על ההסכם, ואשר השלמתה צפויה במהלך הרבעון השני של השנה.

על רקע העדכון בדבר העסקה, מניית מישורים התחזקה היום בכ-4% והשלימה טיפוס שנתי של כ-80%, המשקף לה שווי נוכחי של כ-330 מיליון שקל.

כאמור, מישורים, הפועלת בתחום הנדל"ן המניב בישראל ובארה"ב, וכן בתחום המלונאות בקנדה ובארה"ב באמצעות החברה הבת סקייליין, נמצאת כבר יותר משנה בכותרות בשל הסכסוך הנמשך בין בלוטרייך, מייסד מישורים, לבין השותף שהכניס לחברה לפני כמה שנים - שניידר.

במסגרת הסכסוך, בחודש דצמבר האחרון פנה בלוטרייך לדירקטוריון החברה ושטח בפניה טענות לגבי "הפרות חובות דיווח" בהסכם בעלי המניות שנחתם בין שניידר לבין המנכ"ל היוצא של חברת אי.די.בי, שולם לפידות, פנייה ממנה עולה כי שניידר היה מי שמימן עבור לפידות את רכישת כ-3% ממניות מישורים תמורת כ-10 מיליון שקל.

לפידות חבר בחודש ספטמבר האחרון לשניידר במהלך של השתלטות עוינת על מישורים, עם רכישת חלקה של קבוצת הראל, שעמד על קרוב ל-8% מהון החברה, בהשקעה משותפת של כ-26 מיליון שקל - מה שהגדיל את חלקם המשותף במישורים לכ-45%, מול כ-38% של בלוטרייך.