נתן חץ במגרש של הגדולים: בנק ג'יי.פי מורגן פועל למכירת החזקותיו בפעילות הנדל"ן המשותפת בארה"ב תמורת כ-900 מיליון דולר

עפ"י ההערכות, העסקה כוללת את חלקה של ג'יי.פי מורגן בחברת קאר, בהיקף של כ-700 מיליון דולר, וכן השקעה של כ-200 מיליון דולר נוספים, הנדרשת להתבצע לתוך החברה הנרכשת

נתן חץ / צילום: איל יצהר
נתן חץ / צילום: איל יצהר

בנק ג'יי.פי מורגן פועל לקידום מכירת החזקותיו בפעילות הנדל"ן המשותפת שלו עם חברת ההשקעות בנדל"ן אלוני חץ , בחברת קאר (Carr Proprties) האמריקאית, ולצורך כך התחיל ביצירת קשר עם רוכשים פוטנציאליים, באמצעות בנק אוף אמריקה וחברת שירותי הנדל"ן JLL. על פי ההערכות, מדובר בעסקה רחבת-היקף, בתמורה כוללת של כ-900 מיליון דולר - הכוללת את חלקה של ג'יי.פי מורגן בקאר, בהיקף של כ-700 מיליון דולר, והשקעה של כ-200 מיליון דולר נוספים הנדרשת להתבצע לתוך החברה הנרכשת.

אלוני חץ, שכשותפה לשליטה בקאר תידרש להעניק את אישורה לעסקה, פרסמה היום את המסמך שבכוונת הבנק האמריקאי להעביר לרוכשים הפוטנציאליים, המציג את פעילותה של קאר בהרחבה ואת התחזיות להמשך. אותן תחזיות כוללות, בין היתר, צפי שלפיו את השנה הנוכחית תסכם קאר עם רווח תפעולי נקי (NOI) של כ-133 מיליון דולר, שבזכות עלייה בדמי השכירות בנכסיה הנוכחיים, ותוכניות הפיתוח שלה לנכסים נוספים, יגדל לכ-182 מיליון דולר בסיכומה של שנת 2022, ויגיע לכ-235 מיליון דולר בשנת 2024.

בעניין תזרים המזומנים השוטף (FFO) של קאר, הצפי לפי גישת החברה (לא מתואם) הוא, כי בשנה הנוכחית הוא יסתכם ב-92 מיליון דולר, בשנת 2022 יגיע לכ-120 מיליון דולר וב-2024 יצטבר לכ-166 מיליון דולר.

קאר מחזיקה, מנהלת, מפתחת ורוכשת נכסים בעיקר בבירת ארה"ב, וושינגטון, וכן בבוסטון, ומתמקדת בנכסי משרדים באיכות גבוהה, אשר שוויים הכולל עומד על כ-3.3 מיליארד דולר. כיום היא מחזיקה ב-14 נכסים עם שיעורי תפוסה של מעל 90%, נוסף על שלושה נכסים בפיתוח.

את השקעתו הראשונה בקאר ביצע ג'יי.פי מורגן, באמצעות קרן השקעות בנדל"ן, בשנת 2007, ובסוף שנת 2012 חתמה אלוני חץ, שבשליטת המנכ"ל נתן חץ, על הסכם להצטרפות אליו, בהשקעה של כ-300 מיליון דולר (כ-1.2 מיליארד שקל).

בחודש נובמבר האחרון עדכנה אלוני חץ על כוונת הבנק למכור את החזקותיו בקאר, העומדות כיום על כ-35% מההון, וכבר אז עדכנה כי הליך המכירה יתבצע "אגב גיוס של הון נוסף לקאר מהרוכש העתידי". זאת, כדי שהרוכש העתידי יגיע להחזקה זהה לזו של אלוני חץ בקאר, העומד על כ-44%, אחרי שבחודש אוגוסט האחרון היא השקיעה בה 70 מיליון דולר, במסגרת גיוס של 144 מיליון דולר שביצעה קאר מבעלי מניותיה.

עוד בין בעלי המניות בקאר כיום, חברת הביטוח כלל שמחזיקה בכ-14% מהונה, אחרי שהשקיעה בסוף 2017 כ-300 מיליון דולר באג"ח להמרה של החברה; וביתרה, כ-7%, מחזיקים כמה משקיעים אמריקאים, בהם מייסד ומנכ"ל החברה, אוליבר קאר.

מלבד ההחזקה בקאר, אלוני חץ גם מחזיקה בפעילות נוספת בארה"ב, גם היא בבוסטון, וכן היא פועלת בישראל באמצעות החברה הבת אמות, בשווייץ באמצעות החזקה בחברת PSP ובבריטניה בעיקר באמצעות חברת ברוקטון (BE), עם השותפים הבכירים של קבוצת קרנות ברוקטון. מלבד אלה, אלוני חץ גם מחזיקה בשליטה בחברת האנרגיה אנרג'יקס.

בדומה למרבית עמיתותיה לענף הנדל"ן, גם מנייתה של אלוני חץ נהנית כבר תקופה ארוכה מסנטימנט חיובי, ששולח אותה להיסחר סביב רמות שיא, ואחרי טיפוס של כ-60% בשנה האחרונה היא משקפת לחברה שווי של כ-10 מיליארד שקל.