אינסייט רכשה מניות מון אקטיב בהיקף של 125 מיליון דולר

קרן ההשקעות האמריקאית רכשה מניות של חברת המשחקים מון אקטיב לפי שווי של 1.25 מיליארד דולר • הקרן רכשה את המניות מבעלי מניות קיימים, והכסף לא נכנס לקופת החברה

קרן אינסייט האמריקאית רכשה מניות של חברת המשחקים מון אקטיב (MoonActive) הישראלית בהיקף של 125 מיליון דולר. אינסייט רכשה את המניות מבעלי המניות הקיימים לפי שווי של 1.25 מיליארד דולר ולא נכנס כסף לקופת החברה. מאז הקמת החברה הושקעו בה 10 מיליון דולר.

שמואל אלבין הקים את החברה ב-2012. אלבין הוא בנם של גליה ומיקי אלבין, שהיה איש עסקים בולט בשנות ה-80 ושותפו של שאול אייזנברג. עם בעלי המניות הבולטים במון אקטיב נמנים דיוויד אליינס, גיגי לוי, אור עופר, גיא גמזו, קרן סינגולריטים של משה חוגג, יונתן קולבר ורועי אורון. החברה מעסיקה 380 עובדים, רובם במרכז הפיתוח בתל אביב. לחברה קיים מרכז פיתוח נוסף בקייב. לפי החברה, היא גייסה בשנה האחרונה כ-200 עובדים, כמחציתם אנשי פיתוח.

מון אקטיב פיתחה משחק בשם Coin Master, משחק מובייל חברתי. הורדת המשחק היא ללא תשלום, והמודל העסקי של החברה הוא רכישות וירטואליות לשדרוג המשחק ויכולות השחקנים. לפי החברה, הכנסותיה ב-2019 עמדו על יותר מחצי מיליארד דולר והחברה רווחית.

אינסייט היא קרן השקעות אמריקאית שהוקמה בשנות ה-90 ובשנים האחרונות היא הפכה להיות אחד השחקנים הכי דומיננטיים בתעשיית ההייטק הישראלית. רק בשבועות האחרונים רכשה הקרן את השליטה בחברת הסייבר ארמיס לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר והשתתפה בסבב הגיוס של סייסנס, לפי שווי של יותר ממיליארד דולר. לפני כשנה רכשה אינסייט גם את פורטפוליו החברות של קרן ג'נסיס תמורת מאות מיליוני דולרים, ויש לה אחזקות בחדי קרן נוספים כמו JFrog, לייטריקס, מאנדיי ו-Walkme.