תוכנית המאה: נתניהו ייפגש עם טראמפ ראשון; גנץ אחריו

פגישת נתניהו תתקיים ביום השני הקרוב מול מצלמות, כפי שמקובל במעמד מסוג זה • גנץ ייפגש עם טראמפ בשעה 12:00 שעון וושינגטון

בני גנץ, בנימין נתניהו, דונלד טראמפ/ צילומים: קובי גדעון-לע"מ, איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
בני גנץ, בנימין נתניהו, דונלד טראמפ/ צילומים: קובי גדעון-לע"מ, איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, מגיע הלילה (א') לבירת ארה"ב וושינגטון די.סי. לקראת פגישה עם הנשיא דונלד טראמפ לגבי תוכנית המאה. בבית הלבן לא מפרטים את לוח הזמנים המלא, אך תדרכו כי בנימין נתניהו, שטיסתו תגיע לוושינגטון לפנות בוקר ביום ב', יפגש עם הנשיא טראמפ בשעות הבוקר ביום שני. ח"כ גנץ יוזמן לפגישה עם הנשיא טראמפ קצת אחרי נתניהו.

מכחול לבן עדכנו שהפגישה בבית הלבן תהיה בשעה 12:00 שעון וושינגטון ובשעה 14:30 שעון מקומי (21:30 שעון ישראל) יקיים גנץ תדרוך לעיתונאים המסקרים את הנסיעה במלון ג'פרסון בעיר. בשעה 15:30 כבר יצא גנץ לשדה התעופה ויטוס בחזרה לישראל. בסך הכל ישהה בעיר כ-16 שעות.

בבית הלבן מתכננים לקיים מפגש אל מול המצלמות בין טרמאפ לנתניהו, כמקובל במעמד מסוג זה. כלי התקשורת, כולל הישראלים מוזמנים לתוך הבית הלבן ולעיתונאים ניתנת האפשרות לשאול כמה שאלות. מנגד, פגישת גנץ וטראמפ תצולם על ידי צלמי הבית הלבן ותיעוד של המפגש ישלח לעיתונות. השניים לא ישוחחו אל מול מצלמות בשידור חי, שכן גנץ אינו מנהיג נבחר של ישראל אלא המתחרה המוביל על ראשות הממשלה.

הנסיבות הפוליטיות בישראל, הובילו את הבית הלבן לקביעת שתי הפגישות הללו. בתחילה הודיע סגן נשיא ארה"ב מייק פנס, שהסיבה שגנץ מוזמן לוושינגטון היא כי ראש הממשלה נתניהו ביקש זאת. כשהבינו בסביבת גנץ כי מדובר במארב פוליטי, שנועד להציג את גנץ כמלווה של נתניהו, העבירו מסרים לבית הלבן כי הם שוקלים שלא להיענות להזמנת הנשיא. במהלך סוף השבוע התקיים שיח בין צוותו של גנץ לבין יועצי טראמפ והוחלט שגנץ יוזמן לפגישה נפרדת אחד על אחד, עם הנשיא ולא יהיה חלק מלו"ז פגישותיו של נתניהו.