אפריקה ישראל תשלם 420 מליון שקל על קרקע למגדל במתחם סומייל

בשטח המגרש ניתן להקים מגדל מגורים בן 174 יחידות דיור בגובה של 40 קומות • המתחם משתרע על שטח של כ-45 דונם, ובחלק הצפוני קיימת תוכנית להקים שני מגדלים, בכל אחד מהם 174 יח"ד

מתחם סומייל בתל אביב / צילום: איל יצהר, גלובס
מתחם סומייל בתל אביב / צילום: איל יצהר, גלובס

בית משפט השלום בת"א קבע היום (ב') כי חברת אפריקה ישראל היא הזוכה במכרז לרכישת מגרש במתחם סומייל בתל אביב ותשלם עבורו סכום של כ-420 מיליון שקל. בשטח המגרש ניתן להקים מגדל מגורים בן 174 יחידות דיור בגובה של 40 קומות.

מתחם סומייל ממוקם על גבעת כורכר בפינת הרחובות ארלוזרוב ואבן גבירול בתל אביב, ומשתרע על שטח של כ-45 דונם. המתחם נחלק לשני מתחמי משנה: במתחם הדרומי, בבעלות קבוצת אפריקה ישראל וקבוצת בעלים פרטיים, ייבנו כ-600 יחידות דיור ועוד 10,000 מ"ר מסחר. במתחם הצפוני מתוכננים שני מגדלים, ובכל אחד מהם 174 יחידות דיור. המגדל האחד נבנה בימים אלה ע"י קבוצת חג'ג'. אישור מכירת המגרש לחברת אפריקה ישראל שהתקבל היום בבית משפט השלום מאפשר את בניית המגדל השני.

השטח שעליו אמור להיבנות המגדל השני היה בבעלות מעורבת של חברת אפריקה ישראל, קבוצת חג'ג' ומספר בעלים פרטיים. לאחר שהצדדים לא הגיעו להסכמות על חלוקת הזכויות ביניהם, פסק בית משפט השלום בחודש אפריל 2019 כי המגרש ייצא למכרז ויימכר לכל המרבה במחיר.

בתביעה לפירוק השיתוף, אותה הוביל משרד עורכי הדין שמואל שוב ושות', התחרו אפריקה ישראל וקבוצת חג'ג', כשלכל אחד מהם היו הסכמים עם חלק משאר הבעלים. שמאי העסקה בצלאל קציר אמד את העסקה בסכום של 360 מליון שקל וקבע כי אם הקלות שבס-כחלון יתקבלו, יעמוד הסכום על 380 מליון שקל. לחברת אפריקה ישראל שזכתה במכרז ניתנו 21 יום להביא הסכמים מסודרים עם בעלי הזכויות הנוספים.

מתחם סומייל קרוי כך על שמו של הכפר ששכן באזור עד מלחמת 1948. בשנת 2006 הופקדה תוכנית בניין עיר למתחם (תוכנית 2988) המייעדת את השטח למגורים ולמסחר.