סופית: עינת פלד-שפירא מונתה לתפקיד מנכ"לית חברת וילי פוד

וגם: בכירי סולאראדג' נהנים מהשיא - מימשו אופציות ומכרו מניות ברווח

עינת פלד־שפירא. מונתה למנכ"לית וילי פוד / צילום: אופיר שקד
עינת פלד־שפירא. מונתה למנכ"לית וילי פוד / צילום: אופיר שקד

עכשיו זה רשמי: עינת פלד-שפירא מונתה לתפקיד מנכ"לית חברת וילי פוד שבשליטת האחים צביקה ויוסי ויליגר. פלד-שפירא תיכנס לנעליים הגדולות שהשאיר אחריו מיכאל לובושיץ שניהל את החברה במהלך השנתיים האחרונות. פלד-שפירא שימשה שנה וחצי כמנכ"לית פעילות בונז'ור של חברת אסם-נסטלה, וקודם לכן שימשה כמנהלת השיווק של בונז'ור במשך כ-4.5 שנים, זאת מתוך תקופה של כ-14 שנים בתפקידים שונים בקבוצה. היא תידרש להתמודד עם שורת אתגרים, ביניהם עמידה בקצב הצמיחה הגבוה שהציגה הקבוצה בשנה החולפת, ומערכת היחסים הרגישה עם בעלי השליטה.

עד למינויו של לובושיץ, חוותה וילי פוד רצף טלטלות בשדרת ההנהלה מאז שינוי הבעלות בה. לפני לובושיץ מונה לתפקיד טים קרנקו, שכיהן בו במשך חודשים ספורים. לפניו ניהל את החברה במשך תקופה של יציבות אירם גרייבר, והחברה הציגה תוצאות חיוביות, אולם זמן קצר לאחר שינוי הבעלות - כשהאחים ויליגר השתלטו על החברה מחדש - גרייבר סיים את דרכו.

וילי פוד היא מיבואניות המזון הגדולות בישראל, והיא נסחרת בבורסה בתל אביב ובנאסד"ק. וילי פוד השקעות, חברת-האם, נסחרת בישראל לפי שווי שוק של 400.5 מיליון שקל. מאז כניסת לובושיץ לתפקיד עלה שוויה של וילי פוד בכ-70%. בתשעת החודשים הראשונים של 2019 הכנסות החברה עלו ב-15% ל-293 מיליון שקל, והרווח הנקי קפץ ב-31% ל-22 מיליון שקל. את 2019 סיכמה וילי פוד כספקית הצומחת ביותר בשוק המזון: לפי נתוני סטורנקסט, החברה סיכמה את שנת 2019 עם גידול של למעלה מ-30% בשוק הקמעונאות.

שני מוזס

בכירי סולאראדג' נהנים מהשיא: מימשו אופציות ומכרו מניות ברווח

מניית סולאראדג' נסחרת בשיא של כל הזמנים, וגם בכירי החברה נהנים מכך. במהלך ימי המסחר האחרונים מימשו חלק מהבכירים אופציות לרכישת מניות ומכרו מניות בשוק הפתוח ברווח. המימושים בוצעו במסגרת תוכנית מכירה עיוורת - כלומר מכירת מספר מניות שנקבע מראש במועדים שנקבעו מראש.

כך למשל, מדיווח שהועבר בשבוע שעבר ל-SEC - רשות ניירות הערך של ארה"ב, עולה כי המנכ"ל בפועל וסגן הנשיא למכירות, צבי לנדאו, מימש אופציות שקיבל בשנים 2014-2016 לרכישת מניות סולאראדג', כשמחיר המימוש נע בין 5.01 דולר ל-25.09 דולר למניה - זאת בזמן שמחיר המניה הנוכחי של סולאראדג' הוא כ-110 דולר. בסך הכול מימש לנדאו אופציות לרכישת כ-15 אלף מניות תמורת כ-262 אלף דולר. במקביל, לנדאו מכר קרוב ל-29 אלף מניות במחירים שנעו בין 101-105 דולר למניה, ובתמורה כוללת של 2.9 מיליון דולר. לאחר העסקאות, נותרו בידי לנדאו כ-79 אלף מניות, שהשווי הנוכחי שלהן עומד על 8.7 מיליון דולר.

בכירים אחרים בחברה שדיווחו על מכירת מניות כוללים את רייצ'ל פרישקולניק, היועצת המשפטית, שמימשה אופציות לרכישת מעל 3,000 מניות במחיר מימוש של 14.85 דולר, ומכרה כ-7,800 מניות תמורת כ-802 אלף דולר. ליאור הנדלסמן, ממייסדי החברה וסגן הנשיא לשיווק ואסטרטגיה, מימש אופציות לרכישת 933 מניות במחיר מימוש של 2.46 דולר (שניתנו לו עוד ב-2012) ומכר את כולן תמורת קרוב ל-100 אלף דולר; זאת, מספר ימים לאחר שמימש אופציות לרכישת 223 מניות במחיר מימוש זהה, ומכר אותן תמורת מעל 23 אלף דולר. גם יואב גלין, ממייסדי החברה וסגן נשיא למו"פ, מכר בימים האחרונים מניות בתמורה כוללת של כ-439 אלף דולר.

סולאראדג' מפתחת ומשווקת מערכות לניטור ואופטימיזציה של אנרגיה סולארית, ובשנים האחרונות נכנסה גם לשווקים משיקים, של אגירת אנרגיה, פתרונות לרכב חשמלי ומערכות אל-פסק. החברה נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 5.4 מיליארד דולר, אחרי זינוק של למעלה מ-170% במחיר המניה שלה בשנת 2019, ועלייה נוספת של כ-16% מתחילת 2020. במהלך 2019 איבדה החברה את המנכ"ל ואחד ממייסדיה, גיא סלע, שנפטר בקיץ האחרון בגיל 55.

שירי חביב ולדהורן