סצ’ואן מבטלת את כל טיסותיה לסין - אבל רק בעוד שבועיים

לפי הודעת החברה, "הטיסות לישראל יבוטלו החל מ-12 בפברואר ועד 26 בפברואר. הטיסה האחרונה בפברואר תצא ב-9 לחודש. הטיסות יחודשו ב-2 במרץ"

הפניקה והחששות לבקר בסין הובילו לביטולים רבים של טיולים ונסיעות מתוכננות ליעדים שונים בסין לאור מחלת הקורונה שמתפשטת במהירות. אחרי שאתמול הודיעו ארבע חברות התעופה שמפעילות קווים מישראל (אל על, קתאי פסיפיק, היינאן וס'צואן איירליינס) כי יאפשרו לנוסעים לבטל טיסות בלי דמי ביטול מודיעה כעת השחקנית החדשה והקטנה יותר בקווים, סצ'ואן איירליינס, על ביטול טיסותיה ליעדים ברחבי העולם. "ההנחיה התקבלה לנציגות החברה בישראל על ידי מטה החברה בסין לאור התפשטות נגיף הקורונה ומתוך דאגה לנוסעיה".

אלא שהפניקה היא כעת והביטול יהיה תקף רק בעוד שבועיים. לפי הודעת החברה "הטיסות לישראל יבוטלו החל מ-12 בפברואר ועד 26 בפברואר. הטיסה האחרונה בפברואר תצא ב-9 לחודש. הטיסות יחודשו ב-2 במרץ".

הנימוק שקיבלנו להחלטה תמוהה זו הוא "שיקולים מסחריים". כך או כך, הטיסות הריקות לא יאפשרו לחברות התעופה לפעול כרגיל. אתמול אמר ל"גלובס" סמנכ"ל היינאן איירליינס בישראל יונתן בנטל, כי לא יהיה מנוס מביטול טיסות בשילוב של החשש מהנגיף והעונה החלשה בטיסות לסין.

שמאסת הנוסעים שמבטלים את טיסתם גדלה בכל החברות והטיסות הולכות ומתרוקנות גם עד לעשרות נוסעים בלבד. לא מן הנמנע שטיסות נוספות יבוטלו.