נדבקה בקורונה: אבגול תשאיר את המפעל בסין סגור בשל הסגר במחוז Hubei

אבגול, שעוסקת בייצור בדים לא-ארוגים המשמשים בעיקר לייצור חיתולים חד-פעמיים ומגבונים, עדכנה כי בשל סגר תעבורתי שהטיל הממשל בסין במחוז הוביי (Hubei) בו נמצא המפעל של החברה, פתיחת המפעל מחדש תתעכב • החברה לא צופה השפעות מהותיות לעת עתה

איש ביטחון בכביש אגרה בסין בודק את חום גופה של נוסעת, כדי לשלול הידבקות בנגיף קורונה / צילום: Martin Pollard, רויטרס
איש ביטחון בכביש אגרה בסין בודק את חום גופה של נוסעת, כדי לשלול הידבקות בנגיף קורונה / צילום: Martin Pollard, רויטרס

הודעת הרשויות בסין על הארכת חופשת החגים בעקבות וירוס הקורונה, נותנת אותותיה על חברות הפועלות ביבשת, בהן חברת אבגול הבורסאית שנסחרת בתל אביב. אם בחודש דצמבר האחרון אבגול הודיעה על כוונתה להפסיק את פעילות אתר ברקן הממוקם בשטחים במהלך 2020, הסיכון הפעם מגיע דווקא מכיוון הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, סין.

החברה, שעוסקת בייצור בדים לא-ארוגים המשמשים בעיקר לייצור חיתולים חד-פעמיים ומגבונים, עדכנה היום (ג') כי בשל סגר תעבורתי שהטיל הממשל בסין במחוז הוביי (Hubei) בו נמצא המפעל של החברה, ההנהלה של החברה החליטה שלא לשוב לפעילות הרגילה במפעל שמושבת באופן יזום, כך לפי הודעתה, עד ה-2 בפברואר, אלא אם תתקבל הנחיה רשמית אחרת של הרשויות בסין. סביר כי אם הפעילות בסין לא תחודש מעבר ל-2 בפברואר יהיו השלכות שעליהן החברה צפויה לעדכן.

אבגול  מעריכה כי להשבתה זו אין השפעות מהותיות על החברה. המחוז הנגוע, ווהאן, נחשב המנוע הכלכלי של מרכז סין וכעת האזור הגדול ביותר בעולם שנמצא בבידוד. העיר מהווה צומת תחבורתית במרחק נסיעה של ארבע שעות ברכבת מבייג'ין ושנחאי. נזכיר כי הרשויות בסין האריכו את חופשת החג בצל התפשטות וירוס הקורונה מה-27 בינואר עד ל-2 בפברואר. 

אבגול היא חברה ותיקה שהוקמה בשנת 1953 והייתה הראשונה שהביאה לישראל, בשנת 1988, את טכנולוגיית "ספאנבונד" לייצור מוצרי בד לא-ארוג. אחריה נכנסו לפעילות בתחום כמה חברות ציבוריות נוספות, ובהן על בד, ספאנטק ושלאג. לאבגול שני לקוחות מרכזיים: חברת פרוקטר אנד גמבל, שמייצרת בין השאר את חיתולי "פמפרס"; וחברת קימבלי קלארק, שמייצרת בין השאר את חיתולי "האגיס". השליטה באבגול מוחזקת מאז יולי 2018 בידי יצרנית הכימיקלים אינדורמה ונצ'רס (Indorama Ventures), שרכשה את השליטה לפי שווי של 1.7 מיליארד שקל. בשנה האחרונה מניית אבגול נחתכה בכ-44%, והחברה נסחרת כעת בבורסה לפי שווי שוק של 702 מיליון שקל.

לאבגול יש 15 קווי ייצור בעולם, והכנסותיה מלקוחות חיצוניים בסין היוו פחות מ-10% מכלל ההכנסות מלקוחות חיצוניים בתשעת החודשים הראשונים של 2019. ההאטה בסין כבר נתנה אותותיה בתשעת החודשים הראשונה של השנה שעברה כאשר שווי השקעתה של החברה בסין נחתך בכ-2.5 מיליון דולר.