"לא תהיה פגיעה בקרנות ההשתלמות במשמרת שלי"

באוצר שוקלים לצמצם באופן חלקי את הטבת המס על קרנות ההשתלמות • יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד מבטיח שכל הרעה בתנאי החיסכון בקרנות תהיה חציית קו אדום מבחינת ההסתדרות

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר–דוד / צילום: תמר מצפי
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר–דוד / צילום: תמר מצפי

הגירעון הענקי בתקציב המדינה מחיה מחדש את תוכניות האוצר למסות את קרנות ההשתלמות - אפיק החיסכון היחיד שנהנה כיום מפטור מוחלט ממס על הרווחים הנצברים בו. היקף הטבת המס לקרנות ההשתלמות מוערך ב-5 מיליארד שקל בשנה - סכום שהאוצר מתקשה לוותר עליו בתקופה שבה הגירעון התקציבי חוצה את קו 4% התוצר. באוצר שוקלים לצמצם באופן חלקי את הטבת המס.

ארנון בר-דוד, יו"ר ההסתדרות, מבטיח שכל הרעה בתנאי החיסכון בקרנות ההשתלמות תהיה חציית קו אדום מבחינת ההסתדרות. "לא תהיה פגיעה בקרנות ההשתלמות במשמרת שלי. תמיד כשמחפשים כל מיני פתרונות, האוצר מוציא מהמגירה את קרנות ההשתלמות. כדאי שכמו שהוציאו את זה מהמגירה ככה יכניסו את זה בחזרה".

פנו אליך מהאוצר? היו גישושים?

"לא פנו אליי, אף אחד לא דיבר איתי בנושא הזה, כי הם מבינים את עמדתי. אם רוצים להתקדם בדרך של משא-ומתן, הם יודעים שזה משהו שלא מעלים לדיון. ההסתדרות מספיק חזקה כדי לעצור מהלך כזה".

בחודש שעבר העובדים קיבלו את תוספת השכר האחרונה לפי הסכם המסגרת מ-2016. אנחנו צפויים למאבקי שכר בשנה הקרובה?

"בשנה הקרובה לא יהיה מאבק כללי כי כולם מבינים שהסכם המסגרת הבא של כלל המשק ייחתם ב-2021. שנת 2020 היא שנה אבודה. עם זאת, יש כל הזמן התנהלות מול יחידת השכר באוצר והסכמים נחתמים. יש משאים-ומתנים ברכבת ובנמלים. פתרנו את מקורות ובחברת החשמל יש הסדר".

הנהלת חברת חשמל רוצים לצאת להנפקה בבורסה ולשנות את מודל השכר - מה עמדתכם?

"זה עוד לא על השולחן. חברת החשמל צריכה להתחיל לבצע את הסכם הרפורמה שנחתם לפני שנה וחצי. אחר כך נתקדם".