גיבורה טרגית? גם המלט נפגעה מווירוס קורונה: נאלצת להאריך את השבתת המפעל בסין

הארכת ההשבתה באה בעקבות החלטת הממשל בסין להאריך את חופשת החגים המקומית באזור התפשטות הווירוס • המלט: "השפעת ההשבתה כתוצאה מהחופשה אינה מהותית לחברה" • חברת התעשייה כפרית פרסמה הודעה דומה

מפעל המלט
מפעל המלט

עדכון שפרסמה אמש (ג') חברת התעשייה המלט  חשף כי גם היא אחת מהחברות המושפעות מהתפשטות וירוס הקורונה בסין. בעקבות החלטת הממשל בסין להאריך את חופשת החגים המקומית באזור ההתפשטות בשבוע נוסף, עד 9 בפברואר, כחלק מהניסיון למנוע את הפצת הווירוס, גם המפעל של המלט יאריך את משך השבתתו מפעילות. בהמלט מעריכים, כי "השפעת ההשבתה כתוצאה מהחופשה אינה מהותית לחברה".

עוד הוסיפו בהמלט, כי "על מנת לממש את ההזמנות ולא לפגוע באספקות החברה ממפעלה בסין, בכוונת הנהלת החברה להעביר באופן זמני את המפעל בסין למתכונת של שבעה ימי עבודה בשבוע עם חזרת העובדים בסין מהחופשה". נראה כי בשלב הנוכחי ההודעה בעלת האופי המרגיע לא סייעה באופן משמעותי להרגעת חששות המשקיעים מההשלכות האפשריות של המצב בסין על פעילותה של המלט.

המסחר במניית המלט התאפיין היום בתנודתיות, ולאחר שנפתח בעליות של כ-1%, בשעות הצהריים התהפך הכיוון ועבר לירידות בשיעור דומה. זאת בהמשך לצלילה של כ-7% שרשמה מניית המלט בארבעת ימי המסחר הקודמים, החל מיום חמישי האחרון, כך ששנה לאחור היא מציגה ירידה דומה ומשקפת להמלט שווי נוכחי הנע סביב 900 מיליון שקל.

גם חברת התעשייה כפרית  פרסמה היום הודעה דומה לזו של המלט, על הארכת החופשה בסין, עד ל-9.2, והעריכה, כי "העיכוב בחזרה לעבודה אינו מהותי לחברה". לאחר פרסום ההודעה, בשעות הצהריים, לא נרשמו שינויים בשווייה של מניית כפרית, שבה לא בוצעו עסקאות מפתיחת המסחר, ובסך הכול היא נחלשה ב-2% תוך ארבעה ימים.

כפרית, הנמצאת בשליטת קיבוץ כפר עזה, עוסקת בייצור תרכיזים המשמשים כחומר גלם בתעשיית הפלסטיק, ושווייה עומד על כ-355 מיליון שקל.

המלט עוסקת בייצור ושיווק אביזרי צנרת, מחברים, ברזים ושסתומים. בעלת השליטה בה, קרן פימי בראשות ישי דוידי, מימשה נתחים מהחזקותיה בחברה במהלך 2019, בשתי הזדמנויות, ובתמורה כוללת של כ-250 מיליון שקל. אותן מכירות, שנעשו בנובמבר (כ-100 מיליון שקל) ובספטמבר (כ-150 מיליון שקל), בוצעו לפי מחירי מניה של 63 ו-59 שקל (בהתאמה) - לעומת שווי מניה נוכחי העומד על כ-64 שקל.

העדכון של המלט בעניין השבתת המפעל שלה בסין מצטרף להודעה דומה על אודות הארכת השבתת המפעל שפרסמה אתמול יצרנית הבדים הלא ארוגים אבגול , שמנייתה התחזקה היום בכ-2%-1%, אחרי שהשלימה צניחה של כ-10% בארבעת ימי המסחר הקודמים. אצל אבגול, החלטת ההנהלה הייתה "שלא לשוב לפעילות הרגילה במפעל אשר מושבת באופן יזום בימים אלה בשל חופשת החגים, וזאת עד 2 בפברואר".

בדומה להמלט, גם באבגול העריכו, כי "השפעת ההשבתה כתוצאה מהחופשה אינה מהותית לחברה".

מניות נוספות שסבלו בימים האחרונים מחולשה בשל החששות מהשפעות אפשריות של התפשטות וירוס הקורונה בעולם על פעילותן היו של חברת התעופה אל על , שאיבדה תוך יומיים כ-5% משווייה, ושל חברת התיירות איסתא , שאיבדה קרוב ל-4% משווייה תוך שלושה ימים.