וירוס הקורונה: אמזון מגבילה את נסיעות עובדיה לסין

אמזון הצטרפה לרשימה מתארכת של חברות טק אמריקאיות שהגבילו את העבודה בסין עם התפרצות נגיף הקורונה • עד כה מתו 170 בני אדם מהמחלה, וסך ההידבקויות הגיע ליותר מ-7,700

צוותים רפואיים מודדים טמפרטורות גוף של נוסעים ביציאה מרכבת בג'יאנג' בסין על רקע התפשטות נגיף הקורונה / צילום: Thomas Peter, רויטרס
צוותים רפואיים מודדים טמפרטורות גוף של נוסעים ביציאה מרכבת בג'יאנג' בסין על רקע התפשטות נגיף הקורונה / צילום: Thomas Peter, רויטרס

אמזון החלה להגביל את נסיעותיהם של עובדים לסין כאשר נגיף הקורונה ממשיך להתפשט. "אנחנו מייחסים ערך אדיר ומתמקדים בבריאותם ובבטיחותם של העובדים שלנו", מסר דובר החברה. "מתוך זהירות מופלגת, אנחנו מגבילים את נסיעות העסקים לסין וממנה עד הודעה חדשה, ומעודדים את עובדינו לציית להנחיות הבריאות והביטחון של סוכנויות בריאות בינלאומיות".

אמזון עוצרת את כל הנסיעות הלא-חיוניות לסין, ואם עבדים חייבים להגיע לסין הם צריכים תחילה לקבל אישור לכך. החברה גם ממליצה שעובדים שצפויים לטוס חזרה מאחד המחוזות הנגועים בסן יעבדו מהבית במשך שבועיים. אם הם מתחילים להרגיש בתסמיני הידבקות, הם צריכים להיות תחת השגחה רפואית לפני שובם למשרד.

לאמזון אין משרדים בווהאן בסין, היכן שרוב מקרי ההידבקות דווחו. יש לה משרדים באזורים אחרים במדינה, כמו בייג'ין, שנזן, שמחאי וגואנגז'ו. לחטיבת מחשוב הענן, הקמעונאות והמכשירים שלה יש נוכחות בסין.

אמזון הצטרפה לרשימה מתארכת של חברות טק אמריקאיות שהגבילו את העבודה בסין עם התפרצות נגיף הקורונה. מיקרוסופט, פייסבוק, גוגל ואפל הודיעו על צעדים דומים, וחברות כמו דיסני, מקדונלד'ס ופורד מוטור השעו פעילות או הגבילו נסיעות עובדים לסין ובסין.

עד כה מתו 170 בני אדם מהמחלה, וסך ההידבקויות הגיע ליותר מ-7,700. רוב המקרים הם בסין, אך בשבוע האחרון נחשפו גם חמישה חולים בארה"ב.