הערכות בחברות הסלולר: בית המשפט לא יתערב במכרז הדור החמישי

החברות מקוות שגם אם תידחה בקשתן מבית המשפט להכניס שינויים במכרז, משרד התקשורת יסכים לבוא לקראתן אחרי שיבין את מצוקת הענף

דור חמישי בסלולר / אילוסטרציה: shutterstock
דור חמישי בסלולר / אילוסטרציה: shutterstock

הסתיים הדיון בעתירת סלקום, גולן טלקום ואקספון נגד מכרז הדור החמישי בסלולר. על-פי הערכות בקרב גורמים בחברות הסלולר, הסיכוי שבית המשפט יורה על שינוי בתנאי המכרז הוא נמוך, וכעת הצדדים ממתינים להחלטה הסופית. הערכה היא שבית המשפט לא יתערב בשיקולי משרד התקשורת לאחר ששמע את הצדדים.

עם זאת, גורמים בקרב החברות הביעו תקווה שמשרד התקשורת ייעתר לבקשות שהונחו בפניו להכנסת שינויים בתנאי המכרז. זאת לאחר שהמשרד נוכח שכל החברות כאחת דורשות לשנות את תנאיו, לא מתוך כוונה להביא לדחייה, אלא מתוך כוונה למנוע הידרדרות של המכרז למחירים גבוהים מדי שיסכנו את התעשייה כולה. אולם נראה כי הסיכוי לכך נמוך, מאחר שוועדת המכרזים לא תיכנס כעת לשינוי מהותי שיביא לעיכוב נוסף בהוצאתו.

סלקום, גולן טלקום ואקספון הגישו בדצמבר עתירה לבג"ץ נגד משרד התקשורת בשל התוכנית לפרסם מכרז לדור החמישי בסלולר, ודרשו להקפיאו. העתירה נגד תנאי המכרז באה בעיקר על-מנת לסלק אי-ודאות שלדברי העותרות עשוי להביא לכך שהמתכונת שנבחרה לצורך ביצוע המכרז תייצר עליית מחירים גבוהה מאוד. 

המכרז עוכב בחודש האחרון, לאחר שבית המשפט המחוזי בירושלים בחן את הטענות ונתן למשרד התקשורת את ההזדמנות להגיב בצורה מפורטת על הטענות שהועלו על-ידי החברות. הרושם בקרב חברות הסלולר הוא שבית המשפט כאמור לא ייענה לבקשה לדחות או להכניס שינויים בעתירה, וזאת מפני שיעדיף שלא להתערב בשיקולי המדינה ובאופן שבו היא רוצה לנהל את התהליך.