מסתמן: נהגי המוניות ישבתו ביום ראשון; "ביבי יאבד שלושה מנדטים"

יהודה בר אור, יו"ר איגוד המוניות: "עשו לנו תרגיל בחירות, הצו לא השתנה. ביבי, מספיק עם המשחקים"

 

 

מוניות / צילום: ערן לם
מוניות / צילום: ערן לם

איגוד המוניות קרא הבוקר (ה') לנהגי המוניות, מנהלי התחנות ומפעילי האפליקציות לעצור את פעילותם למשך יומיים, החל מהשעה 10:00 בבוקר ביום ראשון הקרוב. במסגרת הצעדים, קורא הארגון לא לספק שירות, לא להסיע נוסעים ולא לענות לטלפונים, זאת בשל הרפורמה בתעריפי המוניות שלדברי הנהגים פוגעת באופן חסר תקדים בפרנסתם. נהגי המוניות מתכננים להפגין בכל הארץ ו"לסגור את התנועה בתל אביב, חיפה, באר שבע וירושלים".

"ההצהרה של נתניהו הייתה אחיזת עיניים, הוא חשב שנאכל את הבלוף הזה אבל זו הטעייה של הציבור. הצו לא בוטל, ומי שלא יכייל את המונה שלו עד ה-6 במרץ יהיה עבריין. חשבנו שהרפורמה לא תתממש, אבל רק נתנו לנו עוד זמן לנהגים ולחברות המונים שגם הן התקשו בלוח הזמנים", אומר יו"ר איגוד המוניות, יהודה בר אור. "הפגיעה בפרנסה שלנו עדיין בתוקף, ואפילו גרוע מכך - אחרי הבחירות לא יהיה לנו כבר עם מי לדבר. עשו לנו תרגיל בחירות, הצו לא השתנה ונהגי המוניות מחויבים בעוד זמן קצר לעבוד ב-30% פחות. ביבי, מספיק עם המשחקים. עשיתם טעות בחישוב וראוי שתתקנו אותה. אם הליכוד לא יקפיא את הצו עד יום ראשון, הם יאבדו שלושה מנדטים".

לפי איגוד המוניות, שיטת החישוב החדשה חותכת 30% מרווחיהם של הנהגים בנסיעות בין-עירוניות, בעוד שתעריפי הנסיעה העירוניים יתייקרו רק ב-6%. בר אור טוען שבשל השינוי בחישוב התעריפים, נהגי המוניות כולם יפסידו בשל הרפורמה המדוברת 100 מיליון שקל מדי חודש. בנוסף, הנהגים מוחים על כוונת משרד האוצר להכניס לפעילות בארץ את שירות ההסעות של חברת אובר.

הרפורמה בתעריפי המוניות הייתה אמורה להיכנס לתוקף בראשית חודש ינואר, אך יישומה נדחה לאחר מחאת הנהגים והתערבותו של ראש הממשלה בנושא. לפי שיטת החישוב החדשה שמוביל משר התחבורה, מחיר הנסיעה במונית יחושב לפי מחיר התחלתי, מחיר בגין מרחק ומחיר בגין זמן הנסיעה, ותוספות דוגמת הזמנת מונית בטלפון. כמו כן, יבוטל המחירון הקבוע ("מחיר פיקס"), ועלות הנסיעה תקבע אך ורק לפי חישוב המונה. התעריף החדש מבוסס על תשלום ראשוני קבוע (10.5 שקל) וסכום קבוע לכל קילומטר ולכל דקת נסיעה - 1.7 שקל בתעריף יום; תוספת לתעריף לילה; ועוד תוספת לתעריף לילות בסופי שבוע.