אמזון מעלה הילוך: תאפשר החזרת מוצרים מישראל בחינם

זאת במסגרת שיתוף-פעולה שמקיימת ענקית הקמעונאות המקוונת עם חברת DHL • מדובר במוצרים בהם המוכרת היא אמזון • אז כיצד מתבצעת ההחזרה, ואיך "מנטה" קשורה לעניין?

אמזון / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
אמזון / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

אמזון מעלה הילוך בפעילות מול הקהל הישראלי: תאפשר להחזיר משלוחים בקלות - ובחינם. במסגרת שיתוף-פעולה שמקיימת ענקית הקמעונאות המקוונת עם חברת DHL, תציע אמזון לרוכשים הישראלים שירות החזרות חינמי ופשוט.

לפי פרסומים בקבוצת הפייסבוק "כזה אני רוצה!", אמזון תספק לקונים מדבקת החזרות משולמת מראש. כך, מי שירצה להחזיר מוצר שרכש, יוכל להביא אותו לחנויות הנוחות בתחנות "מנטה" (בהן מופעלת תחנת שירות של DHL), או להזמין שליח ללא עלות - ולוותר על הפרוצדורה הכרוכה בהחזרת מוצרים במסגרת שילוח בדואר על חשבון הקונה.

מדובר בשינוי דרמטי שנועד לפוגג חסם מביצוע רכישות דרך האינטרנט. אמזון לא תגבה דמי ביטול ותיתן החזר כספי על הקנייה, זאת כל עוד מדובר במוצרים בהם המוכרת היא אמזון. כאשר מדובר במוכר שמשתמש בפלטפורמה של אמזון, מדיניות ההחזרים נקבעת על-ידו.

כשאתם מבקשים להחזיר מוצר, עליכם להיכנס לרשימת הקניות שלכם באתר אמזון, לסמן "החזר" למוצר מסוים ולנמק מדוע. כשאמזון תורה להחזיר את המוצר אליה, ההחזרה תתבצע בשילוח עם DHL - דרך העברת המוצר לנקודת שירות או דרך הזמנת שליח לאיסוף מהבית (ללא עלות). לפי ההנחיות שמספקת אמזון באתר שלה, יש לארוז את המוצר ולסמן על גבי האריזה את הנדרש לפי הניירת הרצויה.

אמזון לא מרפה מהשוק הישראלי, כשבמקביל היא ממשיכה את מבצע השילוח החינמי בקניות ב-49 דולר ויותר (על מוצרים רבים), מבצע אותו התחילה בתחילת נובמבר 2019 ללא התראה מוקדמת - ובאותו האופן יש להניח שהוא ייפסק. שני שווקים נוספים שבהם פועל מבצע השילוח החינמי הם הונג קונג וקולומביה (בקנייה מ-35 דולר).