אלפבית פספסה את הצפי להכנסות ברבעון הרביעי בכמעט מיליארד דולר

החברה האם של גוגל הציגה צמיחה של 17% והכנסות של 46 מיליארד דולר, ולראשונה חשפה את הכנסות יוטיוב וגוגל קלאוד • הצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים לרווח למניה • המניה יורדת ב-4% במסחר המאוחר

מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי / צילום: Virginia Mayo, AP
מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי / צילום: Virginia Mayo, AP

חברת אלפבית, החברה האם של גוגל, הודיעה על הכנסות של 46 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2019, כמעט מיליארד דולר מתחת לתחזיות, שעמדו על 46.94 מיליארד דולר. ברבעון המקביל עמדו הכנסות החברה על 39.3 מיליארד דולר, כך שמדובר בצמיחה של 17%.

בשורת הרווח הציגה החברה תוצאות טובות מתחזיות האנליסטים - 15.35 דולר למניה לעומת תחזית האנליסטים לרווח של 12.5 דולר למניה. זאת למרות שהציגה רווח תפעולי נמוך מהתחזיות - 9.3 מיליארד דולר לעומת תחזית לרווח תפעולי של 9.9 מיליארד דולר. הסתירה נובעת כנראה מרווח חד פעמי או משינוי לא צפוי במספר המניות. לפי "וול סטריט ג'ורנל", אלפבית פיספסה את תחזית הרווח התפעולי ב-9 מתוך 10 הרבעונים האחרונים.

הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-10.6 מיליארד דולר, עלייה של 19% לעומת הרבעון המקביל. מניית גוגל  מאבדת 4% במסחר המאוחר.

גוגל חשפה לראשונה את ההכנסות שלה מפרסום ביוטיוב ומפעילות הענן שלה. ההכנסות מיוטיוב הסתכמו ברבעון הרביעי ב-4.7 מיליארד דולר, עלייה של 30% לעומת הרבעון המקביל. הכנסות יוטיוב מהוות רק כ-15% מהכנסות אלפבית מפרסום אך הן צומחות בקצב מהיר יותר. לשם השוואה, הכנסות יוטיוב מפרסום הסתכמו בכל 2019 ב-15.1 מיליארד דולר, כשטוויטר צפויה להציג הכנסות של פחות מ-4 מיליארד דולר וסנאפ של 1.7 מיליארד דולר בלבד.

פעילות הענן הניבה הכנסות רבעוניות של 2.6 מיליארד דולר, גידול של 53%.

המשקיעים ציפו ככל הנראה לדוח טוב ומניית אלפבית עלתה בקרוב ל-4% במהלך יום המסחר שהסתיים עתה. המניה השלימה בכך זינוק של 31% בשנה והחברה נסחרת בשווי של מעט מעל טריליון דולר.

במהלך הרבעון החולף ביצעה אלפבית שינויים בצמרת ההנהלה, כשהמייסדים שלארי פייג' וסרגיי ברין ששימשו כמנכ"ל וכנשיא בהתאמה, הודיעו כי הם מסיימים את תפקידם. מי שהחליף אותם היה סונדר פיצ'אי, מנכ"ל חברת גוגל. במידה רבה היה בכך הודאה בכישלון של אלפבית לגוון את אחזקותיה ולהפחית את התלות בגוגל.