החסינות שוב על הפרק? בליכוד דורשים שכתב האישום נגד נתניהו יוגש מחדש

חבר הכנסת שלמה קרעי פנה אל יו"ר הכנסת והיועמ"ש בדרישה כי כתב האישום נגד נתניהו יוגש מחדש בשל כשלים טכניים בהגשתו • הגשה מחדש תאפשר לנתניהו עוד 30 יום להגשת בקשה נוספת לחסינות

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Ronen Zvulun, רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Ronen Zvulun, רויטרס

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד פנה אל יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ואל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה כי כתב האישום נגד ראש הממשלה נתניהו יוגש מחדש, ובכך יאפשר לנתניהו עוד 30 יום להגשת בקשה מחודשת לחסינות. בקשה כזו תידון רק בכנסת הבאה, אם אכן המהלך של קרעי יתממש.

במכתב טוען קרעי כי הגשת כתב האישום לבית המשפט המחוזי לירושלים ללא תעודת חיסיון כנדרש, מבטלת בעצם את כתב האישום, והוא מצטט פסק דין של השופט חשין בנושא. כן הוא מציין כי אתמול (א') הגישה הפרקליטות בקשה לשינוי כתב האישום.

לדברי קרעי, "קיימת הרגשה לא נעימה בלשון המעטה מהחיפזון וההליך המזורז, עד כדי אוסף חריג של שגיאות, בתיקי ראש הממשלה... נראה כי כתב האישום הוגש לבית המשפט כ'טיוטת כתב אישום', עם שגיאות מהותיות בעובדות שעליהן הוא מתבסס".

קרעי מונה בעיות נוספות ומסכם: "טיוטת כתב האישום הוגשה ליו"ר הכנסת ולבית המשפט ובה שגיאות מהותיות ביודעין או שלא ביודעין, ולכן היא לא יכולה להיות כתב אישום על-פי דרישת חוק החסינות" - ולכן הוא דורש כי יוגש כתב אישום מתוקן מחדש.

קרעי אמר ל"גלובס": "המטרה העיקרית שלי בבקשה הזו, שהוגשה על דעת עצמי בלבד, היא להדהד את חוסר הצדק ואת ההתנהלות המגמתית של הפרקליטות והיועמ"ש, עד כדי הגשה ביודעין של מצג שיקרי לבית המשפט. אין כל קשר לנושא החסינות, ואין לראש הממשלה בשום אופן כל כוונה להגיש מחדש את בקשת החסינות".

עם זאת, ברור כי הגשה מחודשת כזו תאפשר לראש הממשלה בשנית הגשת בקשת חסינות שהדיון בה יתקיים רק בכנסת הבאה, שאליה מקווה נתניהו להגיע עם אפשרות להקמת ממשלה.

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר ההחלטה להגיש כתב אישום נגדו, ראש הממשלה בנימין נתניהו מכחיש את המיוחס לו, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.