יותר מ-24 שעות אחרי ההצבעה באיווה נחשפות התוצאות החלקיות

התוצאות החלקיות אומנם לא יכולות לספק תמונה מהימנה, אולם דבר אחד ניכר: מי שהיה אלמוני לחלוטין עד לפני שנה, זינק באורח מפתיע לצמרת המפלגה

פיט בוטיג'ג' באיווה / צילום: רויטרס, JONATHAN ERNST
פיט בוטיג'ג' באיווה / צילום: רויטרס, JONATHAN ERNST

המפלגה הדמוקרטית של מדינת איווה סיפקה עד לשלב זה תוצאות חלקיות בלבד. מספירת 62% מאסיפות ההצבעה (הקאוקס), עולה שראש עיריית סאות' בנד, פיט בוטיג'ג', מוביל עם יתרון קל על ברני סנדרס.

אחוזים אלו לא יכולים לספק תמונה מהימנה של תוצאת ההצבעה במדינה הראשונה, אך בהעדר מידע אחר, האמריקאים נאחזים בתוצאה זו ומתייחסים לבוטיג'ג' בהתאם: כמנצח הגדול.

מי שהיה אלמוני לחלוטין עד לפני שנה, זינק באורח מפתיע לצמרת המפלגה.

התוצאות החלקיות מראות שבוטיג'ג' השיג 26.9% מן הקולות, ברני סנדרס 25.1%, אליזבת וורן 18.3%, ביידן 15.6% ואיימי קלובאשר 12.6%.

התוצאות הללו הנן אכזבה לסגן נשיא ארה"ב לשעבר ביידן, שידע כי לא ייצא ראשון מאיווה אך קיווה לעמוד במקום גבוה יותר. ביידן בונה על התוצאות במדינה ה-3 וה-4 שישתתפו בפריימריז, שכן נבאדה ודרום קרולינה משופעות ביותר בוחרים שחורים, דבר שישפר את מעמדו.

מנגד, בוטיג'ג' זוכה לתמיכה נמוכה ביותר בקרב השחורים. הבייס של המפלגה הדמוקרטית מורכב לפחות סביב 25% מצביעים שחורים.

המועמדים עזבו כבר אתמול בלילה את איווה ומיהרו לאירועי קמפיין בניו המפשיר, כאשר במקביל בוושינגטון צפויה היום הצבעה סופית במשפט ההדחה של טראמפ, דבר שיחייב את סנדרס, קלובאשר ווורן לחזור לוושינגטון למספר שעות.