קצת נחת לאוטוטק הישראלי: חברת אוטוטוקס זכתה בפרויקט של יצרן בינלאומי הפועל בסין

החברה גייסה עד היום כ-90 מיליון דולר וחתומה על חוזי אספקה עם שניים מחמשת יצרני הרכב המובילים בעולם

חברת אוטוטוקס, שמתמחה בפתרונות תקשורת בין כלי רכב (V2V) ובין כלי רכב לתשתית כבישים חכמים (V2X), הודיעה כי מערך השבבים שלה נבחר לתוכנית ייצור סדרתי של דגמי רכב חדשים של יצרן רכב בינלאומי גדול. הזכייה היא בדגמי רכב שייוצרו בסין, והשבבים הם בתקן התקשורת שאומץ על ידי ממשלת סין, C-V2X, ומבוסס על רשתות דור חמישי (5G).

אוטוטוקס תיקח חלק מאחד הפרויקטים הראשונים בשוק הסיני של פריסת C-V2X נרחבת, שהוא גם פרויקט ה-C-V2X הגדול הראשון של אוטוטוקס. המערכת שתיפרס תיבנה על ידי ספק Tier1 מוביל בתחום הרכב ותכלול מערכת בקרת טלמטיקה (Telematics Control Unit - TCU) עם תקשורת C-V2X על בסיס מערך השבבים של אוטוטוקס.

ערכת השבבים של אוטוטוקס נבחרה לפרויקט לאחר בדיקות מחמירות שאישרו את ביצועי תקשורת הרדיו המובילים ורמת האבטחה המשופרת של פתרון ה-C-V2X של החברה, וכן את העמידות התרמית של מערך השבבים ויכולות השידור המובילות שלו. פתרון ה-C-V2X של אוטוטוקס, המוכן לייצור סדרתי, עונה על כל הדרישות הסיניות בהיבטים של ביצועים, תצורה, תפוקה ואבטחת מידע. הפתרון מוכן כעת לפריסה בסין וכן בשווקים אחרים.

בענף הרכב מעריכים כי לאוטוטוקס יש כבר לפחות זכיות אסטרטגיות בתוכניות ייצור של יצרני רכב מובילים במערב, שניהם בין חמשת היצרנים הגדולים בעולם, אולם הזכיות עד כה התמקדו בצ'יפים שפועלים בטכנולוגיית תקשורת שונה ומתחרה, המבוססת על תקשורת WI-FI. בעולם קיימת כיום מחלוקת מתמשכת בין הרגולטורים ובין חברות IT ותקשורת על תקן התקשורת העתידי לתקשורת בין כלי רכב אולם עד כה לא נרשמה הכרעה בנושא מה שמעכב את התפתחות השוק.

אוטוטוקס שהוקמה ב-2008 בכפר נטר, גייסה עד כה כ-90 מיליון דולר בארבעה סבבים כאשר בסבב האחרון לקחה חלק גם יצרנית הרכב הבינלאומית יונדאי.