כבר לא ענקית בלוקצ'יין? ConsenSys מתפצלת - ומפטרת 14% מעובדיה

החברה האמריקאית, שבראשה עומד ג'ו לובין, ממייסדי את'ריום, תפצל את פעילותה לשתי חברות נפרדות - האחת תעסוק בפיתוח תוכנה, והשנייה תתמקד בהשקעות בסטארט-אפים • לפי דיווחים, חברת התוכנה תנסה לגייס ממשקיעים 200 מיליון דולר להמשך פעילותה

ג'ו לובין, מייסד ומנכ"ל Consensys / צילום: שלומי יוסף, גלובס
ג'ו לובין, מייסד ומנכ"ל Consensys / צילום: שלומי יוסף, גלובס

חברת הבלוקצ'יין האמריקאית הגדולה ConsenSys, שנחשבת לאחד הכוחות המובילים בעולם בפיתוח ובהשקעות בפלטפורמת הבלוקצ'יין את'ריום, הכריזה אתמול (יום ג') על מהלך משמעותי של ארגון מחדש ושינוי המודל העסקי שלה.

על פי דיווח של האתר האמריקאי The Block, החברה תפצל את פעילותה לשתי חברות נפרדות - האחת תעסוק בפיתוח תוכנה, והשנייה תתמקד בהשקעות בסטארט-אפים. במסגרת הרה-ארגון, הודיעה החברה כי היא נאלצת לפטר 14% מעובדיה, המונים כיום כ-1,000 איש. נראה כי קיצוץ זה הוא המשכו של תהליך של שינוי ארגוני שבו התחילה קונצנזיס כבר בדצמבר 2018, כשאז פיטרה 13% מעובדיה, כפי שדווח ב"גלובס".

"במהלך השנה האחרונה ביצעה קונצנזיס בדיקה אסטרטגית עמוקה ופיתחה שתי אסטרטגיות נפרדות שיאפשרו צמיחה ותמיכה באקוסיסטם כחברת תוכנה וכחברת השקעות נפרדת", מסרה אתמול החברה, שבראשה עומד ג'וזף לובין, ממייסדי את'ריום.

מקור המעורה בעסקי החברה מסר לאתר The Block כי פיצול הפעילות העסקית היא תוצאה של הקושי של קונצנזיס לגייס הון במודל הנוכחי שלה, שבו עסקה גם בהשקעות וגם בפיתוח תוכנה. כעת, על פי הדיווח באתר, חברת התוכנה של קונצנזיס תנסה לגייס ממשקיעים 200 מיליון דולר לצורכי פעילותה.

מחיר האת'ר עלה 45% מתחילת השנה

בהודעה אחרת אתמול, מסרה קונצנזיס כי רכשה את פעילות הברוקר דילר של חברת Heritage Financial Systems, שתספק לה שירותי ייעוץ וברוקראז'. על פי דיווח באתר "בלומברג", רכישה זאת תאפשר לקונצנזיס לפעול בתחום של ניירות ערך דיגיטליים, ובעיקר הנפקה של איגרות חוב דיגיטליות.

פלטפורמת את'ריום (Ethereum), שבה מתמקדת פעילות התוכנה של חברת קונצנזיס, עומדת מאחורי מטבע הקריפטו את'ר - המטבע השני בגודל השוק שלו אחרי הביטקוין, שמוביל את שוק הקריפטו העולמי. רבים מהמטבעות האחרים בשוק הקריפטו מבוססים גם הם על טכנולוגיית את'ריום. הבלוקצ'יין של את'ריום, שהושק ב-2015, היה הראשון שאפשר יצירה ושימוש בחוזים חכמים, והוא נהפך בתוך זמן קצר לפלטפורמה המובילה בתחום. ב-2015 הוקמה קונצנזיס על ידי לובין, המכהן כמנכ"ל החברה, וב-2018 התחילה לפעול גם בישראל, כשאת פעילותה המקומית מנהל דרור אביאלי.

בראיון ל"גלובס" בספטמבר האחרון, אמר מייסד החברה, לובין: "העניין העיקרי באקוסיסטם של את'ריום הוא לאפשר ליזמים ולמפתחים לבנות פרויקטים על הבלוקצ'יין. הספקולנטים בשוק הם יותר בצד של הביטקוין, ולשם זורמות גם השקעות מוקדמות מגופים מוסדיים, ולכן מחיר האת'ר נופל ביחס לביטקוין. אבל המדד החשוב יותר מבחינתנו הוא מספר האפליקציות שנבנות על גבי הפלטפורמה והמספר הגדל והולך של מפתחים שמצטרפים לאקוסיסטם - ומבחינה זו, אנחנו הרבה יותר גדולים מכל בלוקצ'יין אחר".

ביטקוין (BTC) נסחר היום במחיר של כ-9,350 דולר - גבוה ב-28% ממחירו בתחילת השנה, אחרי שזינק ב-87% בשנת 2019. את'ר (ETH) נסחר היום במחיר של 194 דולר - גבוה ב-45% ממחירו בתחילת 2020, אחרי שהשלים ירידה של 8% בשנה שעברה.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.